woensdag 6 augustus 2008

Dooie takken


Panda:
Warm heh? Ja, daarom lig ik ook even in de schaduw. Ik heb een pauze genomen inderdaad. Een kleintje maar hoor, maar wel hard nodig.


Af en toe word ik wel eens wat wanhopig van die tuin. Je trekt er het ene uit en het andere schiet alweer uit de grond omhoog. Prima hoor, ik snap dat er allemaal planten staan die elkaar opvolgen qua groei en bloei, maar op de manier blijf je wel bezig. Maar goed, je bent tuinman of je bent het niet heh, dus eigenlijk moet ik niet mopperen en gewoon doorgaan met mijn werk. Mijn broer Harremans? Die zal wel binnen zitten of liggen. Luie donder ja. Neemt ellenlange pauzes of peert hem gewoon. Nee, slechte werknemer. Lieve jongen hoor, daar niet van, maar echt op hem bouwen kan je niet. Tja, het blijft mijn broer heh?


Vieze neus zegt u? Daar zal ik dan even wat aan doen. Zo beter? Bedankt voor de tip, ik loop er niet graag vies en besmeurd bij. Ja, laatst was ik met mijn achterste in de vijver gegleden. Beetje nat maar hoor, want ik was er zo weer uit.

Nou, ik denk dat het tijd is om weer eens aan de slag te gaan, al is het hier in de schaduw beter uit te houden dan in de volle zon. Het was sowieso leuk om u weer eens te spreken. Wat zegt u? Dooie takken in de klimroos?

Inderdaad, u heeft gelijk. Nou, dan weet ik gelijk wat me te doen staat al betwijfel ik of ik erbij kan. Staat wel slordig heh? Kunt u niet even proberen of u eh...? Nee dus. Ach, u moet dit interview uitwerken voor uw krant! Ja, ook belangrijk. Vooral als het mij betreft ja. Gaat u dan maar gauw. Nee, voor die dooie takken verzin ik wel iets.

Geen opmerkingen: