zondag 24 augustus 2008

hoog bejaardengehalte





Harremans:
Rare knakker, die Pim. Ja, hij is het topmodel van het katblad, zegt-ie. Nou het zal wel. Ik had over hem gehoord en dacht: ik ga maar eens even kennismaken met die witte. Dus ik het Hof uit, de Poort door en naar de katbladstraat gehobbeld. Ik zag hem al direct. Hij liep achter de fotograaf van het katblad aan, dat schijnt-ie wel meer te doen. Hij was best wel vriendelijk, in tegenstelling tot de verhalen die de ronde doen. Dus we stonden effe neus aan neus en dat was niet echt vervelend. Maar hij had weinig te vertellen verder, en toen vond ik het wel best en ben weer verder gaan verkennen. In de katbladstraat ja, want daar kom ik tegenwoordig wel meer.
Nee, ik hoor niet bij de groep "vol is vol" van het Hof (zie vorig bericht - red.). Van mij mogen er best meer bij ons komen wonen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, zeg ik maar altijd. Nee, van mijn broer Panda weet ik het niet. Zou zomaar kunnen dat ook hij van die rare ideeen heeft. Hij kan er tenslotte ook niet tegen als anderen zich met zijn tuinwerk bemoeien, dus wie weet. Ach, die beweging is destijds opgezet door Rooie Gijs en nog een paar, maar ik vind het flauwe kul. Nee, ik zou best wat meer vriendjes willen hebben in het Hof. Niet van die ouwe mopperaars maar jong volk om mee te dollen. En omdat het bejaardengehalte best hoog is in het Hof, kom ik af en toe naar de katbladstraat om te kijken of daar nog iets te doen is voor me. Maar vandaag is het er ook een beetje een dooie boel. Zal wel komen door de regen ja.

Geen opmerkingen: