donderdag 10 juli 2008

werk of rustpauze?


Jaya:
Ik ben vandaag de tuinbewaakster hier (Kruidentuin - red.) en hou alles in de gaten. Dat doe ik omdat er niemand anders is en iemand moet het toch doen! Vandaar. Kaija heb ik nog niet gezien vandaag. Siep zit denk ik binnen en die Vlinder heeft nog niet genoeg ervaring om dit werk te mogen doen. Tummy is niet geschikt nee. Veel te onrustig en hij gaat er vandoor als er een folderbrenger komt of iemand van de post, dus aan hem heb je helemaal niks. Nee, als het regent wip ik natuurlijk even naar binnen toe, want helemaal gek ben ik niet. Kijk, als het met bakken naar beneden stort komt er toch niemand in de tuin, of het moet een sukkel zijn die zo nodig nat moet worden. En sukkels zijn niet gevaarlijk, zo eenvoudig is dat. Maar het weer is nu even redelijk dus zit ik hier op wacht. Ja inderdaad, bij mij binnen is het vrij druk met die drie kleintjes en soms wordt me dat wat teveel. Dus zo'n functie als tuinbewaker is me op het lijf geschreven en vind ik niet erg om te doen. Ik zie het niet zozeer als werk maar meer als een soort rustpauze in mijn roerig bestaan. En als het meezit, pik ik af en toe nog een zonnestraaltje op ook en u weet: ik hou erg van de zon. Trouwens, kunt u een stapje opzij gaan? U blokkeert inderdaad zo'n klein straaltje en ze zijn al zo schaars vandaag.

2 opmerkingen:

Trudi zei

Speciale kat die Jaya;-)
Je schrijft erg leuk Annemarie :-)

Mevrouw Katblad zei

Dank je wel!