dinsdag 15 juli 2008

Oefenen en hard sparen


Japekoppie:
Dit is onderdeel: je verstoppen, onzichtbaar maken zo te zeggen, en je omgeving in de gaten houden. Ja, van de vervolgcursus Verkenner AA, want daarvoor ben ik aan het oefenen. Nee, ik ga niet naar het buitenland en ook niet naar de maan. Mijn moeder kan wel zoveel willen! Ik blijf gewoon wonen waar ik woon want dat heb ik met mijn mens afgesproken. Ze heeft het met mijn moeder besproken en die moet dat maar accepteren. Mijn ma Troy heeft nog even geprobeerd mij op te geven voor de cursus Verkenner AAA, maar die is eigenlijk voor boerderijkatten en dan zou ik moeten verhuizen. Mijn mens heeft nu gezegd dat als ik die cursus ooit nog eens zou willen gaan doen, we met zijn allen gaan verhuizen naar het platteland en dat we dan dus samen gaan. Dan kan mijn moeder muizen gaan vangen want daar was ze vroeger heel goed in, en dan begint mijn mens een groententuin en neemt ze tokbeesten. Maar voorlopig heb ik dus mijn zinnen gezet op cursus AA en dat is al moeilijk genoeg.


Ja, dit is weer een ander onderdeel. Een klein stukje langs een drukke weg lopen en niet in paniek raken, niet de zebra op en zo scherp mogelijk de hoek nemen. Dit onderdeel heb ik al aardig onder de knie maar dan moet het niet in de spits zijn, die test. Nee, met die zware wielhuizen kan ik nog niet overweg en bromwielen vind ik ook maar niks. Ik geloof trouwens dat ze die test ook niet tijdens drukke tijden doen. Dat zou eigenlijk een soort van pesterij zijn, vindt u ook niet?


Ach, dit is ook een makkie. Stappen over kleine hindernissen en niet van je pad afwijken. Wel de grond in de gaten houden want je mag natuurlijk niet struikelen - dan ben je gelijk gezakt. Maar ook vooruit blijven kijken want de vijand kan altijd op de loer liggen. Ja, mijn mens noemt mij wel eens Winnetou, dat klopt! Hoewel, het kan ook zijn dat ze dan "binnentoe" roept, en dat betekent dan gewoon dat ik naar huis moet. Maar dat maakt mij niet uit hoor, ik vind het allebei leuk om te horen qua klank en klinkers, en als dan ook nog het eten klaarstaat, is het helemaal top. Nee, dit was niet alles hoor; er zijn nog een tiental andere onderdelen die ik nog niet allemaal beheers. Ik denk dat ik best nog wel een poosje flink moet oefenen, vooral de moeilijke onderdelen van deze zeer zware studie. En ik moet trouwens ook nog wel een tijdje sparen want zo'n cursus is duur! Dat wil u echt niet weten. En als u het wel wilt weten, moet u maar eens een folder aanvragen met informatie over deze studie Verkenner AA. Bij het katblad hebben ze vast wel het adres voor u.

1 opmerking:

Anoniem zei

Goed blijven oefenen Japekop! Misschien mag je wel oefenen met tokbeesten bij de mensen van Iwan...scheelt weer voor je AAA diploma (mocht het ooit zover komen).