zaterdag 26 juli 2008

Traag van begrip


Bohr:
Ik zit achter op de fiets ja. Want ik ga dus echt niet op een van die stoeltjes van de nieuwe tuinset zitten, dat snapt u zeker wel! Nee, ze zitten niet zo lekker als mijn oude bankje en ik ben nog steeds boos dat ze dat hebben verplaatst. Dus ik dacht: ik ga lekker achter op de fiets zitten, bovenop het rose T-shirt. Moeten ze hun spullen maar niet laten slingeren. Ja, ze liggen nog in bed. Langslapers zijn het, dat klopt. Prachtig weer en zij liggen nog te ronken. En dat terwijl ze een nieuwe tuinset hebben. Ik snap die mensen niet en ik doe ook geen moeite meer. Ik denk overigens dat we nu wel uitgepraat zijn, denkt u ook niet?
Hee, zag u dat? Ja, links in de tuin. Niet? Ik zag het wel en ik snap niet dat u het niet zag. Als ik u was zou ik maar even gaan kijken. U ziet echt niks?
Ach, nu zie ik daar wat, bij de Poort! Ik denk dat uw ogen niet zo goed zijn als de mijne en u doet er verstandig aan om er even heen te lopen.














U gaat niet kijken? U trapt er niet in? Okee, dan zal ik het ronduit zeggen. Ik doe inderdaad net of ik iets belangrijks zie. In de hoop dat u gaat kijken. Want ik heb namelijk schoon genoeg van u en uw camera. U heeft mijn verhaal en een foto, en ik vind dat u mij nu met rust moet laten. Als u mij nu zou aaien dan zouden de zaken anders liggen. Dan doe ik niet meer alsof. Ik hoop dat u de boodschap begrepen heeft en ernaar handelt. Tjonge jonge, wat zijn mensen toch ontzettend traag van begrip.....

Geen opmerkingen: