woensdag 30 juli 2008

Geen vacature


Pim:
Goedenmiddag mevrouw Katblad! Hier ben ik dan, volgens afspraak dus. Ik dacht: het raam staat open en we kennen elkaar nu goed genoeg, dus ik kan deze keer wel binnenkomen. Ach nee, u vindt dat niet goed?


Problemen met mevrouw Troy en haar zoon? Oh, die krijgt u als u mij verder binnenlaat? Dan blijf ik wel hier op de vensterbank zitten. Mag dat wel? Ik kwam eigenlijk voor een sollicitatiegesprek. Medewerker Leidsch Katblad ja. Dan heb ik ook een beetje een doel in mijn leven. Geen vacature op dit moment? Dat is nou jammer. Ik had me er zo op verheugd om ook mee te gaan werken aan uw krant. Doe ik dat al? Oh, als model! En ik sta dus al erg vaak in de krant! Daar heeft men mij niks over verteld. Maar ik voel me zeer vereerd, dat wel. Maar als model mag ik dus zeker niet op de redactie komen werken? Nee, dat vermoedde ik al. Vandaar dat ik dus ook niet binnen mag komen. Nee ik snap het. En hoe zit het met gratis maaltijden voor modellen? Ook niet dus. Alleen aaien en kroelen als beloning ja. Af en toe een klein hapje dan?


Buiten opeten? Vind ik prima. Mag u dan ook nog een foto van maken hoor! Lekker. Wat is het? Oh, Gourmet visdelicatesse! Smaakt prima ja. Ik eet het allemaal op als u het niet erg vindt. Was het blikje helemaal leeg? Jammer want ik had nog wel meer gelust.


Storm:
Kijk die loezer daar nou vreten uit een voerbakje van mevrouw Troy. Ik ben benieuwd wat hij heeft gekregen. Hij is de laatste tijd wel erg dik met die mensen daar. Zeker uit op een baantje bij het Katblad. Nou, zou niks voor mij zijn. Met een baan ben je gelijk zo gebonden heh? Bovendien heb ik het veel te druk met in hinderlagen liggen. En iets leukers dan dat bestaat niet.

Pim:
Laat die Storm maar jaloers wezen. Ik heb tenminste visdelicatesse gekregen van de redactie. En ik mocht heel even op de vensterbank zitten. Aan de binnenkant ja! Nu maar even een flinke wasbeurt. Misschien zitten er nog wat restjes in mijn snorharen en het zou zonde zijn om dat verloren te laten gaan. Weet je wat? Ik ga morgen gewoon weer solliciteren. Misschien krijg ik dan weer een lekker hapje. En dan heb ik tenminste ook wat te doen, morgen.

3 opmerkingen:

marian zei

Ha ha Pim rukt op! Volgens mij zoekthij nieuw personeel

Trudi zei

Zielig dat Pimmetje zich zo alleen voelt.

Anoniem zei

Pim stond vanochtend vroeg weer voor de deur van de redactie. Hij hoefde niet naar binnen maar wilde wel nog een klein hapje. Dat hebben wij hem gegeven. Tokkie Troy en Japekop waren daar niet erg enthousiast over.....