maandag 21 juli 2008

Hinderlaag



Storm:

SSSSttt! Aan niemand vertellen dat ik hier zit! Want dan heb ik hier al die tijd voor niks gezeten. Waarom? Ik lig in een hinderlaag en wacht op een slachtoffer. Ja, plotsklaps er bovenop springen en dan effe flink uithalen. Daar heb ik behoefte aan ja, dat is wat ik regelmatig doe. Ach, ik jaag ook op muizen en markeren vind ik ook wel nuttig, slapen doe ik ook best wel veel en eten natuurlijk ook - al zou je dat niet zeggen. Maar soortgenoten bespringen vanuit een hinderlaag is eigenlijk wel mijn hoofdbezigheid. Het liefst ga ik door tot de plukken in de lucht vliegen. Nee, niet die van mij maar van die ander natuurlijk! Totdat ze gillend de boom invliegen of de straat uitscheuren. Het maakt me niet uit hoe groot ze zijn, mijn tegenstanders. Sommigen zijn wel drie keer zo groot als ik maar worden vanzelf wel heel klein als ik met ze bezig ben geweest hoor! Ja, dat vind ik leuk, mag ik? Maar nu moet u ophoepelen anders verraadt u me nog. En dan heb ik hier dus al die tijd voor niks gezeten.

Geen opmerkingen: