dinsdag 15 juli 2008

T.v. kijken tijdens werk





Kaija:

Wat ik hier zit te doen? T.v. kijken natuurlijk! Nee, ik ben een echte buitenkat, kijk wel graag t.v. maar ga daar beslist niet voor naar binnen. Het gaat zo toch ook? Bovendien wordt ik vandaag geacht buiten te blijven - wat ik trouwens altijd doe - want ik heb dienst. Tuinwacht ja. Hoezo mag dat niet, met mijn rug naar de tuin toe? Alsof hier ooit wat gebeurt! Flauwe kul is het, die tuinwachtdiensten en ik ben er ook tegen maar doe af en toe mee omdat ik geen ruzie wil met de anderen. Ja, vooral Jaya en Siep doen daar moeilijk over. En ik kan ze best wel aan hoor, die twee, maar als zij het nu zo belangrijk vinden, dan wil ik wel eens per maand ofzo een dienstje meedraaien. Nee, meer niet want daarvoor heb ik het veel te druk. Ik onderhoud namelijk de schuilplaatsen en bewaak de bomen, en er is echt niemand anders die dat bomenbewaken van mij kan overnemen. Ja, ze vinden klimmen allemaal wel leuk maar om vervolgens ook een tijd daadwerkelijk in een boom te moeten blijven zitten, dat trekken ze dus niet. Ik ben eigenlijk de enige die in staat is die taak naar behoren uit te voeren en bovendien is het ook nog mijn hobby, vandaar. Maar ik ben niet kinderachtig en heb dus vandaag erin toegestemd om een tuindienstje waar te nemen maar wel op voorwaarde dat ik t.v. kon kijken. Dus als u tevreden bent met mijn uitgebreide uitleg, zou ik nu graag verder kijken. Goed zo.

1 opmerking:

Anoniem zei

Heel goed Kaija: het nuttige met het aangename combineren!