maandag 14 juli 2008

Troy wil pen en papier


T. Troy:
Het is heel irritant, maar altijd als we door de deur naar buiten gaan (en dan ga ik eerst, als moeder zijnde en hoofd van het gezin) voor een wandelingetje met ons mens, rent mijn zoontje Japekop me voorbij want dan moet-ie zonodig voorop lopen. Ik mag dus nooit voorop, nee, hij moet dat. En al blaas ik nog zo hard naar hem als hij voorbij komt scheuren, hij trekt zich er niks van aan. Eigenlijk is het allemaal erger geworden sinds hij zijn diploma Verkenner A heeft gehaald. Binnenshuis doet-ie niks anders dan slapen op bed of om eten zeuren, buiten op straat is hij haantje de voorste en neemt hij in alles de leiding. En ik kan er niets aan veranderen want hij is groter en sterker dan ik. Toen hij 12 weken oud was en niet samen met de andere jongens de deur uitging, vreesde ik al dat dit soort dingen zouden gaan gebeuren. En ik heb dus gelijk gekregen. En ik doe er helemaal niks aan. Ik denk dat ik hem maar ga opgeven voor een cursus Ruimtevaart of Diepzeeduiken met stage in het buitenland. Ja, dat lijkt me een goed idee. Dan kan ik eindelijk weer eens zelf voorop lopen. En dan heb ik lekker het hele logeerbed voor mezelf. Heeft u pen en papier voor mij?

4 opmerkingen:

marian zei

Troy toch, je wil hem toch niet naar de maan sturen? En je weet toch dat jullie kattenvolk niet echt graag zwemmen, laat staan diepzeeduiken!!!

Mevrouw Katblad zei

Mevrouw, al gaat-ie deur-aan-deur spaarlampen verkopen in Rotterdam of een paar maanden (jaren) logeren bij u! Het maakt me allemaal niet uit, als ik maar eens mijn eigen gang kan gaan! Heeft u toevallig nog een logeerbedje over???

marian zei

Mevrouw Troy, u weet dat ik hier ook een grote kwajongen in huis heb en een kittig dametje...hij mag hier wel logeren, maar hij komt dan nog brutaler terug dan hij nu al is...!!!

Trudi zei

Doortje:" Troy, je mag wel hier in Amsterdam komen logeren! Heel veel mandjes enzo, maar van het personeel mag je niet naar buiten, te gevaarlijk! Op zolder zijn muizen;-) spannend hoor. Ik ben de baas van dit stel!"