woensdag 23 juli 2008

Mazzel gehad



Pim:

Ja, ik dacht al: waar blijft ze nou! U komt zo vaak langs maar de laatste tijd is het niet meer zo vaak. Hoezo is het mijn schuld? Ach, uw Tokkie Troy durft niet meer langs mijn huis? Ik heb haar geschoffeerd? Ja, ik kan me nog vaag herinneren dat ik haar aanviel. Ja, haar zoon Japekoppie heb ik ook wel flink gepest, dat klopt. Maar tegenwoordig ben ik toch niet meer zo fel? Ik kwam er namelijk achter dat het veel leuker is om een goed contact te hebben met mijn buursoortgenoten dan om ze steeds maar de stuipen op het lijf te jagen. Misschien is het de leeftijd, dat zou zomaar kunnen. Maar uw katten zijn nog niet over hun traumaatjes - die ik heb veroorzaakt - heen? Dat spijt me erg. Ik hoop dat u ondanks dat mij toch even wil aaien. Ja, daar heb ik behoefte aan. Weet u dat ik geboren en opgegroeid ben op een boerderij? Ja, daarom eet ik de muizen die ik vang gewoon op. Wat je vangt moet je eten, dat klopt helemaal. Maar weet u ook dat ze eerst dachten dat ik doof was? Ja, ze hadden het bruine vlekje op mijn kop niet gezien. Dat betekent inderdaad dat ik niet doof ben. Helemaal witte katten zijn meestal doof namelijk. En omdat ik niet helemaal wit ben, ben ik dus ook niet doof. Nee hoor, ik hoor alles luid en duidelijk! Wat dat betreft heb ik dus gewoon mazzel gehad. Als u nu nog even in mijn nek kriebelt alstublieft?

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Pim,

Het is wel een heel klein bruin vlekje hoor! Maar gelukkig ben je niet doof! En een (bijna) helemaal witte vacht is wel heel erg mooi.