vrijdag 4 juli 2008

Gevaar!


Panda:
Sorry, maar ik heb me even verstopt onder deze stoel. Iets heeft mij bang gemaakt en dus ben ik onder deze stoel gevlucht en nu hoop ik maar dat ik hier veilig zit. Nee, ik weet niet wat het was, maar zeker was dat het erg beangstigend was. In elk geval gevaarlijk genoeg om voor te vluchten want anders zat ik hier natuurlijk niet. Ja, nu ligt het werk in de tuin even stil maar dat moet dan maar even. Ze kunnen toch niet van mij verwachten dat ik gewoon doorwerk als er gevaar dreigt, wel? Ik blijf hier net zolang zitten tot ik denk dat het weer veilig is. Nee, ik kan het u niet uitleggen want u, als mens, snapt daar toch niets van. Als ik zeg dat er iets helemaal mis was dan is dat zo, gelooft u mij nou maar. Nogmaals: nee, ik kan u het gevaar niet omschrijven en ik weet ook niet of het er nog is, maar het was er wel en dat kunt u rustig van mij aannemen. En u kunt verder zeggen wat u wilt maar ik blijf hier gewoon zitten onder deze stoel en zou het zeer op prijs stellen als u uw aaien en andere vormen van genegenheid voor mij nog even bewaart voor een later tijdstip. Als het voor mijn gevoel weer helemaal veilig is ja.

Geen opmerkingen: