woensdag 9 juli 2008

Spinnenweb



Mio:
Ach, nu heeft u mij toch ontdekt terwijl ik dat juist wilde voorkomen. Inderdaad, daarom was ik achter de klimhortensia gekropen. Nee, het is niet persoonlijk bedoeld maar soms heb ik gewoon geen zin om mensen te zien, vooral niet als ik maar 1 persoon wil zien en dat is dus mijn eigen mens. U lijkt totaal niet op mijn mens en bovendien heeft u geen sleutel van mijn huis dus kunt u ook niet binnentreden en mij van een maaltijd voorzien. Zo simpel liggen de zaken. Dat betekent dat u mij niet kan helpen aan datgene wat ik het liefst heb: een gevulde voerbak. Ik heb derhalve helemaal niets aan u en heb ook geen behoefte om met u te converseren. Maar goed, u heeft mij nu ontdekt en daar doe ik verder niets aan, al vind ik het wel onaangenaam. Ach, u ziet krassen op uw lens? Ik denk dat u zich vergist. Als u beter kijkt, ziet u dat ik achter een spinnenweb zit. En nu dat probleem ook weer is opgelost, lijkt het mij het beste dat u er weer vandoor gaat zodat ik uit deze schuilplaats kan komen en gewoon voor de deur op mijn mens kan gaan zitten wachten. Want ik neem aan dat u ook nog wel andere dingen te doen heeft vandaag dan mij te bespieden, niet?

Geen opmerkingen: