zondag 20 juli 2008

gedicht


Japekoppie:

Ik hou van lopen op het dak
en drinken uit de buitenbak,
van biefstuk, schol en schapenkaas,
rose gebakken varkenshaas,
van vlinders die ik heel graag vang,
en zonnestralen op mijn wang.

Ik hou van kroelen op mijn kop,
het bed met zacht schoon goed erop,
van strelen (lang!) onder mijn kin,
mijn etensbak met kip erin,
het struinen in de dichte struiken,
en overal aan alles ruiken.

Ik hou van heel veel dingen maar,
misschien vindt u het wel heel raar,
ik hou het meest van "lekker thuis"
bij mamma Troy en mens in huis.
Daar ben ik veilig; 't is zo fijn
om zoon en hartendief te zijn....

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Een gestreepte kater in de katbladstraat
weet wat hem te doen staat
hij moet alles verkennen
en kan zich dan thuis lekker laten verwennen
met opgeheven staart zoekt hij zijn eigen weg
nee hij is geen kater met pech
maar heel tevree
en daar genieten wij lezers van mee

Anoniem zei

Prachtig, Japekop!
Je bent behalve verkenner ook nog een goede dichter!

Anoniem zei

Krijg ik zomaar een gedicht terug! Dank u wel!
En mevr. Ina ook bedankt voor uw compliment. Maar ik heb wel hulp gehad hoor! Ik kan namelijk niet typen.

Anoniem zei

Je hebt dat gedicht mooi gedicteerd Japekop! En die portretfoto is ook mooi.