dinsdag 29 juli 2008

Gast aan tafel


Pim:
Ik zag dat u aan de dis zat en dacht: misschien mag ik even aanschuiven. Ja, dat komt: ik ben een beetje eenzaam en zoek dus gezelschap. En ik zag ook dat uw poezen Japekop en Tokkie Troy enkele heerlijke stukjes vis hebben afgewezen. Ach, ze houden niet van peper? Nou, ik eet best peper als er vis onder zit! Dus mag ik dan de afgewezen stukjes consumeren? Dank u wel.


Het was erg lekker. Mag ik er nog even bij blijven zitten? Wat drinkt u daar? Ach, is dat nu wijn? Het ziet er mooi uit in zo'n glas maar ik hoef het niet. Nee, ik drink straks wel wat uit uw waterbak. Nee de meloen blief ik ook niet. Maar misschien heeft u nog een klein stukje vis? Heerlijk. Gestoofd in een beetje olijfolie met wat kruiden zegt u? Pangafilet? Nog nooit van gehoord maar het smaakt goed. Ik denk dat ik zo nog wel een stukje lust. Ja, ik eet het niet van de tafel maar netjes van de grond. En ik snap niet dat Japekop en mevrouw Troy dit niet blieven. Waar zijn ze eigenlijk? Oh, naar binnen. Omdat ik hier zit. Moet ik weg? Nee? Fijn dat ik nog even mag blijven want ik vind het hier erg gezellig.





Ach, de vis is op? Ik zie het. De borden zijn inderdaad leeg. Lekker dat u me even aait. U mag daar best nog even mee doorgaan.


Nou, of ik het hier naar mijn zin heb! Heerlijk, dat gekriebel achter mijn oren. Ik wou dat het nooit ophield. Maar straks moet ik zeker weer naar huis heh? Ja, dat vreesde ik al. U gaat natuurlijk zo naar binnen en dan doet u uw raam en deur dicht, en dan blijf ik op straat achter. Nee, ik snap best dat uw huis ook het huis van Japekop en mevrouw Troy is en dat ik niet binnen kan komen. Ik heb inderdaad mijn eigen huis. Er is alleen niemand thuis nu. Ik snap dat u daar niets aan kunt doen en dat dat u aan het hart gaat. Daar doe ik ook mijn best voor. Als er een klein kansje is dat ik even bij u mag logeren tot ik niet meer alleen thuis hoef te zijn..... Ja, natuurlijk kiest u voor uw eigen katten. Nee, uiteraard kunt u niet iedereen die alleen is in uw huis opnemen. Ik ben natuurlijk niet iedereen maar ik begrijp uw standpunt best. Maar misschien kunnen we afspreken dat ik dan morgen nog even bij u langskom? Dan ga ik zo helemaal in mijn eentje naar huis en helemaal alleen slapen, en zullen we dan voor morgen weer iets afspreken? Dat zou ik erg fijn vinden.....

1 opmerking:

Anoniem zei

Arme eenzame Pim! Hoop dat je mensen weer snel terugkomen.