vrijdag 11 juli 2008

Uitbuiken



Charli:
Hee buuf! Ja ik hoorde u al. Maar ik dacht, u hebt een hoop te bespreken met mijn mens dus ik blijf maar boven en laat jullie met rust. Zeker even het feest van mijn moeder Tokkie Troy evalueren, heh? En borrelen en eten zeker? Ja, ik rook het al. Osso bucco niet? Nou, ik dacht: ik lig hierboven lekker en rustig en als ze me wil zien dan komt ze wel de trap op. En had ik gelijk of niet? Inderdaad, dit mandje is wat aan de kleine kant maar is verder heel comfortabel en er ligt een geurig en prettig handdoekje in. Ja, gewassen in de Biotex of Ariel, maar dat maakt me eigenlijk niet uit want ik vind het allemaal even lekker en fris. Nee, voorlopig blijf ik hier nog even liggen, maar misschien als jullie mensen aan het dessert toe zijn, kom ik wellicht nog even kijken en een aai halen. Ik heb mijn maal al binnen ja, en dacht: ik ga even lekker uitbuiken. Ja, hoezeer ik uw aandacht en conversatie met mij ook op prijs stel, 's avonds heb ik altijd een inzinking en ben dan graag even op mijzelf, en dan zoek ik een rustige plek op zoals dit mandje of het dekbed. En deze keer trok het mandje mij zeer aan, dat klopt.
Mijn moeder weer een beetje bijgekomen van haar verjaardag en alles daaromheen? En mijn broer Japekoppie alweer wat hersteld van zijn darmprobleempjes? Mooi zo. Dan ga ik nog even verder met mijn slaapje en zie u misschien straks nog wel, als u aan de calvados zit of aan de cognac. Nee, ik snap dat u het niet te laat wilt maken maar ik ook niet dus dat komt dan goed uit. Dan gaat u dus nu lekker eten en als ik het koffieapparaat hoor doorlopen, kom ik u nog even begroeten. Dus, met uw welnemen, sluit ik nu nog even mijn ogen en zeg tegen u: tot straks bij de koffie en de digestief. Doet u voorzichtig op de trap naar beneden?

Geen opmerkingen: