woensdag 23 juli 2008

Even rust


Jaya:
Ik weet eigenlijk niet goed wat ik hier doe. Ja, ik ben helemaal van mijn tuin (Kruidentuin) naar deze tuin gelopen (Hoftuin), maar ik heb geen idee waarom ik dat heb gedaan. Daarom ben ik maar even onder dit bankje gedoken en zit nu te bedenken wat me heeft bezield. U kunt me zeker ook niet helpen? Wel, als ik er niet opkom - waarom ik hier ben heengegaan dus - dan moest ik maar gewoon weer naar huis lopen. Maar ik geef mezelf nog even de tijd want je weet nooit of het me misschien zomaar weer te binnen schiet. Bovendien is dit een aardig plekje om even te zitten en rond te kijken. Nee, ik ga deze tuin niet inspecteren want daar kwam ik vast niet voor. Maar het is hier wel rustig, vind u niet? Helemaal geen verkeer en geen andere straatgeluiden. Ja, dat is in mijn eigen tuin wel een beetje anders. Vooral die grote vrachtwielhuizen maken altijd veel lawaai en die bromwielen ook. Ik ben er ondertussen wel aan gewend hoor, en ik weet dat ik niet al te dicht bij die verkeersweg moet komen. Maar hier heb je inderdaad helemaal nergens last van. Misschien ben ik daarom wel even in deze tuin gekomen, om te genieten van de rust. Maar voor hetzelfde geld was er een andere reden, alleen weet ik die dus niet meer. Nou, maakt u dan maar gauw een foto van mij, dan stap ik denk ik maar weer eens op. Gewoon terug door de Poort ja, dat weet ik heus wel. Helemaal achtelijk ben ik nou ook weer niet!

1 opmerking:

Anoniem zei

Jaya, dat heb ik nou ook heel vaak! Dat ik ergens ben en niet meer weet wat ik ook weer ging doen. Waarschijnlijk herinner je je het weer als je terug bent bij je eigen tuin...