vrijdag 18 juli 2008

Wat je vangt, moet je eten




Japekoppie:
Omdat wij misschien ergens in de toekomst (hoe eerder hoe beter vind ik) naar een boerderij gaan verhuizen en ik dan boerderijkat ga worden, ben ik alvast gaan oefenen in het muizenvangen. Het kostte best aardig wat tijd voordat ik zo'n piepertje vond (nee, ik zeg niet waar want dan gaat iedereen daar muizen vangen), maar uiteindelijk had ik er een en bracht die naar huis. Ik kwam de huiskamer binnen met de pieper in mijn bek, legde hem voor mijn mens op de grond en wachtte haar reactie af. Nou, die reactie viel dus zwaar tegen. Ik zag afschuw in haar ogen en in eerste instantie was ze helemaal niet blij. Toen zette ze opeens een vriendelijk stemmetje op en begon me te prijzen, maar daar trap ik dan niet meer in. Dus ik pakte de muis weer op en bracht hem naar boven, onder het bed. Beetje stoffig daar, dat wel. Maar goed, ik nam even de tijd om het piepertje te bestuderen want zo vaak zie ik die beestjes niet. Komt het mens de trap op. Jawel, met camera. En mijn moeder kwam ook mee en begon gelijk te roepen dat je wat je vangt ook moet opeten. Ik mocht toch niet zwaarder worden toch? Waarom zou ik dan die pieper als tussendoortje eten? Ik was dus even afgeleid en opeens is die muis verdwenen en mijn mens ook. Samen met mijn moeder heb ik nog even lopen zoeken naar de pieper, maar we hebben hem niet meer gevonden. Ik denk achteraf dat mijn mens iets te maken heeft met de verdwijning van het piepertje, maar daar ben ik niet zeker van. Ik zie nu wel in dat het best moeilijk is om een boerderijkat te worden.....

De redactie kan u mededelen dat betreffende muis niet gewond was en inderdaad door het mens is afgevoerd en weggebracht naar een voor het piepertje geschikte omgeving, waar hij het direct op een lopen zette. Wij rekenen echter op uw discretie in deze, waarmee wij natuurlijk bedoelen dat de afloop van deze zaak beslist niet verder verteld mag worden!

6 opmerkingen:

marian zei

iee jekkie... goed dat Pim niet in de buurt was, wel dapper en een uitermate goede daad van de redactie om dit piepertje te redden uit twee graapgrijge of grijpgrage kattenklauwtjes..!!

Mevrouw Katblad zei

SSSSSTTTTTTTT! Stil nou!

Anoniem zei

Tsja, Japekop en Tokkie...je moet zo'n piepbeestje goed in de gaten houden...ze zijn zo weg!

Onze katten houden het gelukkig bij nep-piepbeesten.

Anoniem zei

wat knap dat je dat muisje hebt laten poseren voor je.
het is een mooi beestje.
fijn dat hij het heeft overleefd.

Anoniem zei

Ik vang binnenkort wel weer een nieuwe. Maar die hou ik dan beter in de gaten, hoor!

Anoniem zei

Dan wil ik dit wel als eerste horen als jij een pieper hebt gevangen! Weet je ik zou dit ook graag doen, misschien wil je hem mij dan laten zien en het liefst langsbrengen als mijn personeel er niet is!