zaterdag 19 juli 2008

Broers in actie, deel 2


Panda:
Ik heb hier iets in de smiezen wat ik niet kan thuisbrengen. Eerst dacht ik dat het een soort spinnebeest was, maar dat is het niet. Het is een dikke brommert met kleurtjes en streepjes. Als u even wilt inzoemen?


Behoorlijk aan de maat heh? Heb ik ontdekt en gevonden! Wat zullen we ermee doen, Harremans?

Harremans:
Zo hee! Wat een kanjer! Zou-ie te eten zijn? Ik vind 'm wel een tikkie eng. Ik stel voor dat we eerst zijn beweeglijkheid en gedrag gaan bestuderen. Nee, vliegen doet hij niet meer, dat is wel duidelijk. Ik heb hem een paar keer een pets gegeven en ondanks dat is-ie niet opgestegen. Als jij nu een stukkie verderop gaat liggen Panda, dan jaag ik hem jouw kant uit en dan stuur jij 'm weer terug naar mij, goed?

Panda:
Nou zit hij bij mijn rechtervoorpoot. En nu? Moet ik 'm naar jou terugsturen, zei je? Weet je, ik vind dit eigenlijk niet zo'n leuk spelletje. En ik ga hem ook geen duw geven want straks prikt-ie me nog. Bovendien heb ik nog een hoop werk te doen! Speel maar lekker alleen verder, maar niet te lang heh, Harremans! Want ik heb nog een paar klussen voor je. Nee, je pauze is allang voorbij! Ik geef je nog twee minuten en dan verwacht ik je terug op onze werkplek.

Harremans:
Pfff, twee minuten. Dan moet ik dus opschieten. Kijk 'm lopen, die brommert! Ik denk dat ik 'm nog maar een paar petsen geef om te zien hoe hij reageert.

Nee, hij mag niet de tuin inkruipen. Dan raak ik hem waarschijnlijk kwijt. Misschien is dit wel het moment om definitief toe te slaan!
Hier greep de redactie dus in. Harremans begon namelijk met de hommel te zooien en nam hem, na een paar keer zijn poot erop gezet te hebben, in zijn bek. Dat konden wij niet aanzien want we waren bang dat Harremans in zijn bek gestoken zou worden. De hommel (wij hadden echt nog nooit zo'n grote gezien trouwens!) was dusdanig toegetakeld dat wij hem uit zijn lijden moesten verlossen. Daarna hebben wij hem begraven in de tuin. Harremans was het daar echter niet mee eens, groef de hommel weer op en kauwde hem fijn. Dit maakte een dusdanig onaangenaam geluid, dat wij het tijd vonden om te vertrekken. Als Harremans maagpijn heeft gekregen, is dat zijn eigen schuld. Wij hebben hem gewaarschuwd.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

wat een engerd!
goed dat je hem uit zijn lijden hebt verlost.
en Japekop, heeft die nog last van zijn maag gekregen?

Anoniem zei

Wij hebben geen melding gekregen van ziekte of indigestie o.i.d., maar dank voor uw bezorgdheid.