zondag 2 augustus 2009

Zwaar overdreven...


Wij liepen wat in de Hoftuin rond en hoorden opeens een dikke plons. Wij zagen vervolgens de Boez hard voorbij rennen. Hij kwam uit de richting van de "Hofvijver". Iets verderop ging hij zitten en moest zich erg nodig wassen. Toen wij naderbij kwamen, zagen wij dat zijn snuit, voorpoten en borst nat waren en dat er kroos aan kleefde. Wij wilden van dichtbij foto's maken, maar de Boez stond dat niet toe. Schaamde hij zich? In elk geval rende hij een zijtuintje in en ging daar op een tafeltje zitten. Omdat wij niet zomaar iemands privétuin willen binnentreden, hebben wij de volgende foto's met onze armen door een rozenstruik en ander prikgoed heen gemaakt. Het duurde even voordat wij deze positie hadden bereikt en vandaar dat de groene spikkels al groot en deels door de Boez uit zijn vacht waren verwijderd.



Boez:
Er was water onder dat groene spul. Nee, wist ik niet. Ik dacht dus dat ik gewoon op dat groen kon staan. Ging dus niet, nee.



Ja, ik ben dus nat geworden! Nou, en? Moet dat nu perse op de foto? Was maar een inschattingsfoutje hoor! Nee, er was geen sprake van verzuipen. Ja, u overdrijft weer verschrikkelijk!


Poten zijn flink nat ja. Buik ook inderdaad. Helemaal niet belangrijk. Nee, ook niet belangrijk genoeg voor op de foto of voor in de krant. Ik heb dan ook liever dat u weggaat met uw camera. Nee, niet iedereen hoeft te weten dat ik een foutje heb gemaakt. Maar als u dit nu zo graag wil rondbazuinen, ga dan vooral uw gang, heh? Ja, maak me maar weer zwart, of groen zo u wilt. Maar zet er dan wel bij dat ik nog jong ben en dus niet achterlijk. Ja, ik moet de wereld nog ontdekken en zal best nog wel eens meer een foutje maken. Maar dat hoeft u niet altijd zo breed uit te meten, nee. Mag ik nu even mijn vacht verder op orde brengen? Graag zonder u erbij, ja.
Heeft u dan helemaal niks beters te doen?

3 opmerkingen:

Annemieke zei

Hahaha! Nou Boez, dat overkomt jonge mensen ook wel eens hoor! Dus zo raar is je fout niet. Hopelijk leer je ervan.

Katja zei

Nou zeg, heb ik dáár de halve nacht over wakker gelegen....hahaha !

Wilma zei

Hahahahaha, geweldig, wat een verhaal. En dat verontwaardigde koppie van onze Boezie! hahahahaha