zaterdag 22 augustus 2009

Verplicht binnen blijven.


Japekop:
Het is niet dat ik van een natte vacht hou hoor! Nee, integendeel. En ik zag heus ook wel dat het geen weer was om naar buiten te gaan.



Maar ik heb de keuze niet heh? Nee, bij harde regen gaat het Poezenloket dicht en dat is dat. Mij wordt niks gevraagd dus. En ik kan niet zelf bepalen of ik de ja of de nee mijn vacht nat laat regenen. Ja, dat zit me behoorlijk dwars.
Het fraaie was dat ze het raam wel had dicht gedaan (dat mens van mij dus, ja), maar vergeten was de keukenkoepel dicht te draaien. Met zo'n stok inderdaad. Dus hoor ik haar opeens krijsen. Ze was met haar blote voeten de keuken ingelopen en stond opeens in een plas. Ja, even daarvoor had ze wel een uur met de computer zitten praten. Of eigenlijk met dat mens uit Andalusie (nee ik weet niet waar dat ligt) dat hier wel eens komt logeren. Net tijdens die hevige buien, ja. En toen vergat ze gewoon die koepel dicht te draaien.
Ja, een hoop gekrakeel om die plas in de keuken, maar dat was haar eigen schuld.



En het was ook haar schuld dat ik dus geen keuze had. Om naar buiten te gaan of binnen te blijven dus, heh? Niet dat ik nu van plan was om in die dikke druppels te gaan staan, maar daar ging het dus niet om. Ja, inderdaad, het gaat om het principe en eigen verantwoordelijkheid.



Nee, van dat zogenaamde noodweer is helemaal niets gekomen. Toen tenslotte de zon verdween achter de daken, zat ik mooi nog steeds bij dat Poezenloket. Gesloten ja. Mijn hele middag dus naar de eh.... verpest dus. En allemaal haar schuld heh? Ja, u heeft het goed begrepen.....

4 opmerkingen:

Trudi zei

hahaha die Annemarie, ik zie het helemaal voor me!

Hans zei

Niet boos worden op je mens, Japekoppie!

Het KNMI had alle voorspellingen fout. En ik vind het zelf heerlijk als ik al mijn schooiers binnen moet houden achter de luikjes,. Heb IK eindelijk aandacht. . . .

Annemieke zei

Wel even schrikken, zo'n natte, koude voet!

Mevrouw Katblad zei

Ja Hans, bij onweer, storm en gekletter tegen de ramen, is het supergezellig hier binnen. Alle haarfabrieken gezellig om me heen en allemaal veilig bij elkaar. Dat is genieten!!
En Annemiek: Het waren twee natte voeten! En ik moest even flink dweilen! Gelukkig was het schoon water....