woensdag 5 augustus 2009

Narigheid tussen de oren.


Oscar:
Mevrouw Katblad, kunt u mij niet helpen? Ja, ik heb namelijk een probleempje: er zit viezigheid op mijn kop. Nee, ik weet niet wat het is, het zat er opeens. Maar ik wil het dus dolgraag kwijt en dat lukt me maar niet. U weet niet wat ik bedoel? Wel, kijk dan maar even van dichtbij.



Ziet u het nu? Voelt u het ook? Ja, vies heh? U zegt dat het wat kleverig is? En vettig tegelijkertijd? Dan moet het er zeker af! Heeft u geen zakdoekjes bij u? Washandje? Nee?
U kunt mij dus niet helpen?



Ja, ik probeer al steeds met mijn kop langs de stenen, het hekje en het gras aan te wrijven, maar ik raak het maar niet kwijt. Het irriteert me dus mateloos ja, dat heeft u goed gezien. Weet u zeker dat u mij niet helpen kan? Gewoon met uw hand? Nee?



Ja, het is echt heel vies. Ik word er bijkans gek van, inderdaad. Zit het er nog? Verdorie! En dan precies op een plekje waar ik dus zelf niet bij kan! Ja, dat zal je altijd zien.



Guttegut. Zit het er nu nog? Of ik wanhopig ben? Wat dacht u! Zou u ook zijn als u van die narigheid tussen uw oren had!
Ja, jammer dat u mij niet helpen kan. U laat mij nu aan mijn lot over? Wel, het is fraai. Zit ik met een probleem, gaat u er vandoor. En wel stiekem foto's gemaakt heh? Ja, dat heb ik heus wel gezien! En als ik nu met u meeloop naar het Poezenloket, gaat u mij dan wel helpen?

4 opmerkingen:

ina zei

Arme Oscar.
Misschien voortaan een nat washandje meenemen als je een ronde doet, Annemarie.

de baas zei

Wij zullen het mevr. Katblad zeggen maar denken niet dat zij met rugzak vol goederen door de buurt gaat lopen. Ze wordt sowieso al een beetje "gek" gevonden, zo altijd met die camera achter de katten aan.....

ina zei

Niets van aantrekken!
Ik ben ook al "mad cat woman" genoemd.

thea1512 zei

Jammer dat wij niet in de buurt waren, Oscar.We zijn dol op mooie mannen en hadden je kop graag schoongewassen.

Sieske en Snoebel uit Venlo