vrijdag 21 augustus 2009

Einde van "Hof is Vol" in zicht?!


Rooie Gijs:
Ja, vooral met dat warme weer denk ik er steeds vaker over om met pensioen te gaan. Omdat het allemaal niet zo makkelijk meer gaat inderdaad, en ik wat eerder moe word dan vroeger. Ik vind mijzelf dus steeds vaker terug op het dekbed of op de zolder omdat ik dan weer eens moet bijkomen van mijn drukke werkzaamheden. Wat ik zoal doe aan werk? Wel, ten eerste ben ik natuurlijk partijleider. Van Hof is Vol ja. En we hebben de laatste tijd steeds meer meningsverschillen binnen de partij. Ja, dat gezeur over mijn haar (klitten inderdaad) begin ik ook zat te worden. Nee, ik ben nog steeds erg voor de uitzetting van alle vreemdelingen die de tuin binnendringen, maar de andere leden schijnen daar niet meer zo achter te staan. Ja, als je dat principe loslaat, blijft er eigenlijk niet veel meer over om voor of tegen te strijden, heh? Nee, aan Mio heb ik helemaal niets. Die heeft het veel te druk met eten jatten en heeft bijna nergens anders meer oog voor. Harremans is te vaak op stap en onttrekt zich zodoende aan zijn verplichtingen, en Panda voelt de laatste tijd meer en meer voor een zeker gedoogbeleid ten aanzien van sommige vreemdelingen, en dan ben je mijns inziens verkeerd bezig. Ja, dat is mijn mening. Regels zijn nu eenmaal regels, en daar moet je niet mee gaan rommelen. Doen zij dus wel ja, alledrie. Nee, meer geschikte leden hebben we niet, dus mijn opvolging wordt ook nog een probleem. Misschien zit er wel niks anders op dan het opheffen van de partij, al zou dat natuurlijk zeer aan mijn hart gaan.
In elk geval word ik dus erg moe van al die verschillende opvattingen die niet stroken met de mijne ja, en daarom overweeg ik met pensioen te gaan. Ja, ik besef dat het opheffen van de partij voor velen een teleurstelling zal betekenen, maar zonder geschikte kandidaten voor bepaalde functies houdt het dus gewoon op. Ja, ik zie natuurlijk ook wel in dat sommigen blij zullen zijn wanneer mijn partij niet meer zal bestaan. Niet sommigen maar velen, zegt u? Die opmerking is dan voor uw rekening. En hiermee beschouw ik dan ook dit interview als beƫindigd. Nee, als u kwetsende dingen tegen mij gaat zeggen, is dit gesprek afgelopen. Camera uit en doorlopen dus ja, dat heeft u goed begrepen.

Geen opmerkingen: