woensdag 5 augustus 2009

Wie wordt de nieuwe "Schrik" van de straat?


Storm:
Ha, mevrouw Katblad! Geen verslaggevers bij u? Oh, ze zagen mij en zijn toen weer omgekeerd dus. Wel, daar heb ik wat over te zeggen. Als u wat dichterbij komt, kunnen we even praten. Nee, ik kom niet naar u toe want ik sta hier dus wel mijn kattenluik te bewaken, heh? Daarom, ja. Komt u nog of hoe zit het?



Ik dacht dat ik daar wat zag maar zal me wel vergissen. Als er iets was geweest, hadden we ons gesprekje moeten uitstellen, maar dat hoeft nu dus niet. Omdat er niets is, nee.
Wel, ik wilde u het volgende vertellen.



Ik ga dus verhuizen. Ah, daar schrikt u van? Nee, niet vandaag of morgen, maar ons huis staat te koop dus ik denk ergens in de nabije toekomst. Maar ik dacht, laat ik het maar op tijd aan mevrouw Katblad melden, dan kan ze daar rekening mee houden. Nee, als ik zelf zou mogen kiezen dan zou ik hier natuurlijk blijven. Ik heb hier een riante positie, iedereen siddert voor mij en ik ben duidelijk de baas van de Katbladbuurt. Ja, dat wist u natuurlijk al. Maar daarom maak ik me dus ook zorgen. Nee, niet om mijzelf. Ik zal vast en zeker weer de baas worden, maar dan in een nieuw territorium. Het gaat erom wat ik achter laat. Een flink gat dus ja, dat heeft u goed opgemerkt. En er zal verwarring zijn en misschien breekt er zelfs een kattenoorlog uit. Ja, omdat er uiteraard iemand mijn positie zal moeten gaan overnemen. Nee, ik heb nog geen idee wie mij moet gaan opvolgen. Daarom wilde ik graag met u overleggen, ja.
Nee, Oscar zal het niet worden. Die is veel te aardig ja. Soms heeft hij brutale trekjes maar over het algemeen is het gewoon een doetje. Kan nog veranderen inderdaad; hij is nog jong heh? Maar hij kan niet met dames omgaan. Nee, hij ontziet de dames en als je baas wilt worden kun je je dat niet permitteren, nee. Dat geldt trouwens ook voor uw Boez. Ook nog te jong en te onderdanig, ja. Wel brutaal maar te soft dus. Van Zwarte Gijs ben ik ook niet zeker, nee. Pest voornamelijk de jonkies en de dames, maar voor een beetje vent vlucht hij zijn klimop in. Geen geschikte kandidaat dus, nee. Rooie Gijs? Die is te oud. Wel lekker fel ja, maar te vaak last van artrose. Wel, dan hebben we nog uw Japekoppie, maar die kunnen we direct wegstrepen. Een verkenner kan inderdaad nooit baas worden. Gebrek aan felheid ja. De enige die de juiste kwaliteiten heeft, zou eventueel die Vreemde kunnen zijn, ja. Maar ik mag hem niet zo. Hij komt wel geregeld de Katbladstraat door en staat dan zijn mannetje, dat klopt. Maar er zit geen regelmaat in, en als je de baas wilt worden dan moet je met grote regelmaat je rondes lopen en daar mankeert het dus bij hem aan. Niet betrouwbaar inderdaad, wat u zegt.
Verder zou ik niemand weten. Ja, we hebben dus een groot probleem, vandaar nu ons gesprekje. Omdat ik me grote zorgen maak, ja.
Wel, er zit maar 1 ding op. Wat ik daarmee bedoel?
Wel, ik stel voor dat ik gewoon niet ga verhuizen. Om de boel hier op orde te houden, ja. Ik blijf hier wonen totdat mijn opvolging tot tevredenheid van alle partijen is bepaald, heh? Maar daar heb ik dan uw hulp bij nodig. Ja, ik stel voor dat, wanneer er bezoekers komen om ons huis te bekijken, u zich gaat misdragen. Hoe? Dat moet u zelf maar uitzoeken. U kunt met modder gaan gooien of harde muziek aanzetten. Of u huurt iemand in om hier te gaan lopen klieren. Ja, dat laat ik helemaal aan u over. U voelt daar niet voor? Dan zijn de gevolgen voor u. Kattenoorlog ja, zodra ik dus mijn hielen heb gelicht. Maar goed, het is nog niet zover, dus u heeft nog even tijd om een en ander te overwegen. Als u maar goed bedenkt dat ik u heb gewaarschuwd. Ja, we laten het hierbij. Voor dit moment dus, heh? Ik geloof namelijk dat ik verderop uw Boez zie lopen en die heeft nog een lesje van me tegoed. Dus als u mij toestaat?

6 opmerkingen:

ina zei

Haha, Annemarie, ik zie het helemaal voor me: jij met modder gooien naar eventuele huisbezichtigers!

de redactie zei

Dat zouden wij eventueel dan de cursusleidster laten doen; die is het meest brutaal.

Annemieke zei

Toch jammer dat Storm weggaat. Hij terroriseert de buurt, maar zorgt er inderdaad wel voor dat iedereen verder in het gelid blijft.
Zou Bel de baas kunnen worden? of werkt dat ook niet als Franskat? Kunnen alleen NL katten de baas worden in NL? Boez zie ik over een paar jaar nog wel bazig worden...of Iwan...de niet zo verschrikkelijke...

Katja zei

Ik denk dat de nieuwe "Schrik" er waarschijnlijk een zal zijn die al vanaf het begin asociaal is naar andere katten, zoals bijv. de Vreemde of Bel. Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat bijv. DE Boez ineens op latere leeftijd de baas gaat spelen, of Iwan ofzo. Die "Loetje' die tijdelijk bij mij heeft gewoond was ook al rond zijn eerste verjaardag de schrik van de buurt hier en schijnt nu zelfs honden aan te vallen...
Maar ik ben wel heel benieuwd wat voor effect Storms vertrek zal gaan hebben op de verhoudingen in de Katbladstraat.

marian zei

Straks komt er toch weer een nieuwe ster in de straat? Igor de verschrikkelijke was het toch?

Pleegmama Wilma zei

Ik kan me toch echt niet voorstellen dat Igor de schrik van de buurt wordt hoor Marian. Hij is zoooooooooooooooooooo lief!!