dinsdag 18 augustus 2009

Schoon genoeg.


Harremans:
Psssst, mevrouw Katblad! Niemand zeggen dat ik hier zit, hoor! Nee, anders moet ik in de tuin werken en ik heb daar vandaag helemaal geen zin in. Nee, ik kan het allemaal niet meer aan. Teveel wildgroei inderdaad en teveel doorgeschoten gras enzo. Er is geen beginnen aan, nee, en dus heb ik mij maar teruggetrokken. Ja, mijn broer Panda loopt mij nu vast te zoeken voor weer een klusje in deze tuin, maar ik heb er dus schoon genoeg van.



Ja, het is een slechte zomer voor me. Teveel tuinwerk en te weinig stoelen om te testen. Ja, als er al stoelen staan hier in de tuin, zijn het slechte stoelen. Geen goede kussens erin, dat klopt. Te doorgezeten of muf ruikend. Ja, de goede kussens nemen de mensen steeds mee naar binnen als ze zijn uitgezeten, en niemand houdt rekening met het feit dat ik die stoelen dien te testen Met kussen en al dus, ja. Verder hebben de mensen hier het in hun hoofd gehaald bijna alle varens te verwijderen. Nee, mij werd niks gevraagd, dat klopt.
Maar nu zijn wij dus onze hang- en ligplekken kwijt. Ja, er is niets zo lekker als tussen de varens te liggen en dat kan nu niet meer. Nee, dit plekje is inderdaad behelpen, dat heeft u goed gezien. Je moet wel laag bij de grond blijven wil je niet opvallen. U zag mij ook onmiddellijk zitten, toch? Wel, dat bedoel ik dus. Nee, die tuin is helemaal niks meer en daarom doe ik ook niet meer mee aan het onderhoud.
Maar wat kwam u eigenlijk doen? Is het al lunchtijd? Ja, want in dat geval kom ik graag tevoorschijn! Oh, u bent niet meer van de voedselvoorziening? Nou, dan is de lol er helemaal vanaf. Nee, laat mij hier dan maar zitten. Ga ik lekker door met kniezen, ja.....

Geen opmerkingen: