maandag 17 augustus 2009

Uit de derde hand (of liever poot).


Kees:
U komt voor Thassos? Nee, die is niet thuis. Dat betekent dat u wat mij betreft weer kunt gaan. Ja, ziet u dan niet dat u mij stoort?



Ja, Thassos en ik wonen op dezelfde woonboot inderdaad. Hoe het met hem gaat? Niet zo goed dus. Nee, hij was gewond. Moest naar de dierenarts ja. Dikke poot dus. Nee, niemand weet hoe dat gekomen is, maar ik denk dat hij weer ergens geknokt heeft. Ja, hij slikt nu pillen, dat klopt. Als dat niet goed helpt, moeten ze in hem gaan snijden. Wel, ik heb dat bij toeval gehoord dus het fijne weet ik er niet van. Nee, ik praat niet met Thassos over dat soort dingen. Maar als u het hem zelf wilt vragen? Misschien vindt u hem op het terras verderop. Oh, u was daar al en daar was hij niet? Dan weet ik het ook niet. En daar ik knap zenuwachtig van u en uw camera word, lijkt het me beter dat hier en nu onze wegen scheiden.




Weet u wat? Ik ga zelf wel weg. U kunt wel zeggen dat u voor het Katblad werkt, maar voor hetzelfde geld is dat niet waar. Nee, ik vertrouw u voor geen cent. Ajuus.



Nee, u hoeft niet terug te komen wat mij betreft. Ik woon hier voor mijn rust en niet om allerlei idioten te woord te moeten staan. Dondert u nu eindelijk op of hoe zit het?

2 opmerkingen:

ina zei

Niet bepaald een vriendelijke jongen. Thassos is socialer.

de redactie zei

Misschien is Thassos wel te goed van vertrouwen....., maar verder ook wel erg brutaal hoor!