zondag 16 augustus 2009

Geen optimale inkijk.


Vanochtend vroeg, op onze eerste ronde, zagen wij de Vreemde zitten in het raamkozijn van het huis waar hij vermoedelijk woont. Ja, want hij gaf te kennen dat hij graag naar binnen wilde en probeerde door de lamellen te zien of er al iemand op was.



De Vreemde:
Zo, bent u niet mevrouw Katblad? Uit de Katbladstraat toch? Ja, ik ken u wel want ik kom wel eens langs uw loket. Of liever gezegd, het loket van mevrouw Troy.



Felle tante ja. Nee, ik mag haar niet zo. Omdat ik niet bij u in de straat mag komen van haar, ja. En dat terwijl ik dus alleen maar op zoek ben naar vrienden. Nee, ik heb geen kwaad in de zin. Nooit gehad ook, nee. Erg fijn dat u me gelooft.


Maar ze willen dus geen vrienden worden met mij. Nee, ze beschouwen me echt als een indringer in uw straat en het kost me al moeite om recht van overpad te krijgen. Inderdaad, ik mag niet eens even aan de Nepeta snuiven die bij u voor de redactie staat.



Dat ik de opvolger van Storm zou zijn? No way. Nee, ik ben niet van het grote geweld. Meer een pacifist inderdaad. Maar spelen wil ik dus wel. U vindt dat ik dat verkeerd aanpak? Te opdringerig, meent u? Oh, ik zou dus de anderen afschrikken door mijn enthousiasme. Wel, daar zal ik eens over nadenken.



U vindt mij dus wel aardig? En ik ben dus ook niet lelijk? Daar ligt het dus dan niet aan? Ja, ik snap het. Een beetje schuw ben ik wel ja, naar vreemde mensen toe, ja. Nee, ik vertrouw niet iedereen, daar heeft u helemaal gelijk in. En momenteel is het ook zo dat ik eigenlijk vind dat
u een pietsie te dichtbij komt. Dat vind ik inderdaad niet zo prettig, nee. Fijn dat u een stapje terug doet.



Ja, ik denk dat ze nog slapen daar binnen. Ik dacht net wat beweging gezien te hebben maar het kan zijn dat ik me vergis. Nee, de inkijk hier is niet optimaal, dat heeft u goed opgemerkt. Kunt u niet even aanbellen? Voor het geval ze me vergeten zijn?



Oh, daar doet u dus niet aan. U heeft zeker ook geen sleutel? Nee, dat vreesde ik al.
Wel, dat zit er niets anders op dan te wachten. Tot het ze weer te binnen schiet dat ik nog besta, ja.


Nee, u hoeft niet te blijven. Dat wachten kan ik beter alleen doen inderdaad, dat is wat rustiger voor me. Bovendien heeft u vast nog wel andere dingen te doen, is het niet? Daarom.
Ja, ik kom gauw weer eens bij u langs, maar dan moet u er wel voor zorgen dat uw receptioniste gekalmeerd is. Ja, u kunt haar dan misschien even binnen opsluiten, eventueel dan heh?
Wel, erg prettig om even met u gesproken te hebben. En u ook nog een prettige zondag, heh?



...............................

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Haha, de Vreemde...
leuke foto's.

Hij heet trouwens Max, en is uit maart '99.

gr,

het trotse baasje

Katja zei

Achgos, wat een vertederende frons heeft de Vreemde als de verslaggever te dichtbij komt !

ina zei

Hij ziet er inderdaad een beetje verlegen uit, wel een lief bekkie.
Hopelijk komt het wel goed met de vriendschap.

Katja zei

Hihihi,heeft het trotse baasje zeker lekker vanachter de lamellen zitten gadeslaan hoe de verslaggeefster foto's aan het maken was van Max... En dan daarna maar snel in het Katblad kijken of ie er al in stond. Kan het me helemaal voorstellen hoor, want is heel leuk om je eigen kat in het Katblad te zien en dan te lezen wat hij allemaal tegen de verslaggever vertelt heeft :-)

Katja zei

verteld heeft...he, waarom zit er toch geen verbeterknop op de reactiepagina ?