vrijdag 7 augustus 2009

Niet gezien.


Luna:
Ik zie u niet. Of liever gezegd, ik verkies u niet te zien. Dus doe ik net alsof ik diep in slaap ben. Ja, dan verwacht ik natuurlijk wel dat u mij geen kwaad doet. Nee, er valt vandaag niks van me af te pakken - geen botjes of iets dergelijks, nee - behalve dan natuurlijk mijn rust. Met deze warmte heb ik namelijk heel veel rust nodig en ik begrijp echt niet wat u zo midden op de dag op straat doet.



Geen kat te zien heh? Ja, behalve ik, ja. Ik kan er namelijk niet in. Nee, mijn huis is gesloten en ik heb geen zin om om te lopen en dan het dak op te klimmen. De weg naar het slaapkamerraam, ja. Ja, daar is het veel te warm voor, inderdaad. Bovendien is hier lekker schaduw in mijn straat en af en toe voel ik wat wind door mijn vacht strijken. Aangenaam gevoel dus, ja.
Maar goed, ik zie u dus niet en dit gesprek heeft derhalve ook niet plaatsgevonden. Ja, het is maar dat u het weet.



Misschien kom ik later op de dag nog wel even bij u langs om uit uw waterbak te drinken. U heeft 'm toch wel bijgevuld, heh? Dan is het goed. Wel, als ik u niet ontrief ga ik nu weer verder slapen, al ben ik eigenlijk niet wakker geweest en heb ik u dus niet gesproken of gezien. Ja, als we dat kunnen afspreken, zou dat erg plezierig zijn. En als u weggaat, wilt u dan die Japekoppie van u met u meenemen? Nee, hem heb ik dus ook niet gezien, dat spreekt natuurlijk vanzelf.....

Geen opmerkingen: