dinsdag 18 augustus 2009

Probleempje.


Charli:
Ha buuf! Oh, ik bedoel natuurlijk mevrouw Katblad. Of mens van mijn moeder Troy. Of mens van mijn broer Japekop. Het Aapje dus, ja. Of zal ik pleegmens zeggen? Ja, omdat u mij een soort van heeft opgevoed in mijn eerste maanden? Nee, laat ik het maar gewoon bij "buuf" houden. Is kort en het makkelijkst inderdaad, en behoeft dus verder geen uitleg. Wel, ik wilde eigenlijk zeggen dat ik hier goed lig en geen behoefte heb om naar buiten te komen. Nee, ik heb mijn moeder en broer al gezien daarstraks en mijn rondje ook al gemaakt, dus het is tijd om even uit te rusten. Ja, tegelijktijd bewaak ik natuurlijk mijn huis want je weet maar nooit.



Ja, met Ollie is het wel goed geloof ik. Hij zal wel ergens binnen liggen. Ja, hij en ik bewaken om de beurt dit raam. Dat is inderdaad helaas noodzakelijk want de vakantie is voorbij en iedereen loopt weer vrij rond en dat betekent dat ze ook hier naar binnen kunnen komen. Als het raam open staat dus, ja. Vandaar dus, inderdaad.
Wel, ik heb natuurlijk het liefst dat ons mens het raam sluit als wij beiden binnen zijn. Ollie en ik ja. Dat maakt dat wij ons dan wat veiliger voelen. Nee, op dit moment kan ik niet echt slapen. Het blijft bij soezen en doezelen omdat je alert moet blijven voor indringers. Ach, u weet wel wie ik allemaal bedoel. En zelfs Cera dringt hier wel eens binnen om naar voedselresten te zoeken. Ja, vooral als het Poezenloket gesloten is, wil ze hier graag verpozen. Ook om te schuilen voor pestkoppen, ja. Nee, van Cera raken wij niet echt overstuur maar we vinden het ook niet bepaald prettig als ze hier is. Ja, we raken dan wat geïrriteerd en soms ook wel iets erger dan dat. Nee, tot vechten komt het niet want Cera is verder niet gevaarlijk. Nee, er zit geen centje kwaad in die dame, daar gaat het niet om. Territorium ja, daar gaat het wel om. Dit huis is nu eenmaal van Ol en mij en daar willen wij niemand anders in zien en vooral niet ruiken.
Hoe bedoelt u: jij komt ook wel eens op de redactie? Maar buuf, dat is toch logisch? Ja, want ik ben bij u geboren en mijn moeder en broer wonen bij u! Dat betekent inderdaad dat ik nog oude rechten heb en dus best af en toe uw huis mag betreden! Ja, en dat beetje sproeien, daar kan ik niets aan doen, dat gaat vanzelf. En die krabplank hangt er zo verleidelijk bij dat ik die niet zomaar voorbij kan lopen zonder 'm even te gebruiken. Bovendien protesteren mijn moeder en broer toch nooit als ik een enkele keer bij u langs kom? Ach ja, de Boez. Nee, die accepteert mij inderdaad niet in zijn huis. Ja, blazen kan hij als de beste. Wel, ik zal er over nadenken, maar ik ben bang dat ik mijn oude rechten niet kan opgeven, nee. Ja, zo hebben we inderdaad en probleempje, daar heeft u wel gelijk in. Tja..............

Geen opmerkingen: