donderdag 2 juli 2009

Zoden aan de dijk.


Iwan:
Ja mevrouw Katblad, ik zie u heus wel. Maar de dame hier naast u gaat even voor, qua aaien dus. Ja, u mag straks ook maar zij moet eerst. Waarom? Wel, wij, zij en ik dus, ontmoeten elkaar weer meer hier in de Hoftuin. In de avonduren dus, ja. Zij aait mij graag en ik laat mij erg graag door haar aaien vanwege haar lange nagels. Ja, dat zet pas zoden aan de dijk, heh? Als een kammetje ja, zo werken haar nagels inderdaad. U snapt dus dat ik met haar wou beginnen?



Dan mag u nu. Ik hoop dat u zich niet beledigd voelt? Dan is het goed. Ja, even wat harder graag. In mijn nek dus, ja.



Mag ik u allebei bedanken? Ja, het was weer erg fijn. Dan rol ik nu even door de losse aarde. Nee, geen speciale reden, alleen dan dat ik dat lekker vind. Ja, als ik daarvan vies word, hebben we pech gehad. Stoort het u?


Ik heb heus wel gezien dat Mio achter die pot zit, maar hij denkt zelf dat hij onopgemerkt is gebleven. Nee, laat hem maar in die waan want voor mij doet het er niet toe. Ja, anders gebeurt er misschien iets met zijn gevoel van eigenwaarde en dat zouden wij niet willen heh? Dat het naar beneden zou kelderen dus.



Dan is het inderdaad nu tijd voor mijn snuffelronde. Takjes, sprietjes, ach u kent dat wel.
Was u eigenlijk al klaar met eten? Ja, ik rook daarnet Schnitzels en wilde graag van u weten of die al allemaal op zijn? Dat vreesde ik al. Ja, ik schijn er een talent voor te hebben om altijd net te laat te komen. Grote eetclub vandaag?


Ja, ik zag net al dat u met zijn allen in de tuin van dat keffertje zat. Heeft dat blafbeest meegegeten? O, gelukkig niet dus. Ja, dat zou ik u erg kwalijk hebben genomen. Moet u nog aan het toetje? Wat doet u dan hier? Ach, u kwam speciaal de tuin in om mij te ontmoeten! Erg aardig van u.



Ah, daar hoor ik wat. Ja, een bekende pas. Excuses dat ik mij zo onbeleefd van u afwend, maar ik moeten even weten of zij het is.



Ja! De dame van de nagels inderdaad. Ik hou haar graag in de gaten. Eet zij ook mee in de tuin van het blafbeest? Dat is jammer inderdaad, want dat betekent dat ik geen tweede aaibeurt van haar krijg.



Ja, dan moest ik er maar weer eens vandoor. U neemt het mij dus niet kwalijk van daarstraks? Dat u tweede keus was vanavond? Dan wens ik u een smakelijk toetje toe. Ja, ik zal mij straks goed wassen. Weer zwarte vlekken in mijn nek ja, ik weet het en zal ze proberen weg te poetsen. Als het wat minder heet is ja, dus misschien wordt dat wel vannacht. Of morgen ja, wie zal het zeggen heh?

3 opmerkingen:

Katja zei

Hè gezellig, eindelijk weer eens een stukje over Iwan, ik miste hem al de laatste tijd !

ina zei

De zwarte troep heb ik uit zijn vacht gehaald, voor zover dat ging.

De redactie zei

Hoe krijgt hij het steeds toch weer voor elkaar - die zwarte smeer in zijn vacht!