vrijdag 17 juli 2009

Alleen voor de gezelligheid.


Bohr:
Ik zit alvast klaar ja. Voor het diner van de eetclub inderdaad. Ach ja, de deuren stonden open dus ik dacht: dat is een uitnodiging voor mij om aan te schuiven. En dan bedenk ik me dus geen twee keer, heh? Bovendien is er plek genoeg aan tafel. Ja, er is gedekt voor slechts 5 mens en er staan heel veel stoelen, dus ik kon nog kiezen ook. Maar natuurlijk heb ik de stoel gekozen die het dichtst bij de openstaande deuren staat, voor het geval uiteraard. Ja, omdat je maar nooit weet dus. Nou, het kan gebeuren dat de geuren mij niet aanstaan en dan ben ik zo weer buiten. Of dat ze gevaarlijk gaan doen met messen of iets dergelijks. Ja, dan ben ik ook zo weg. Nee, ik weet niet wat er op tafel komt. Ik hoop op een lekker stukje vlees of vis, maar een dergelijke geur heeft mijn neus nog niet bereikt. Ja, ik vrees het ergste, dat klopt. Maar goed, omdat je dus maar nooit weet, ben ik wel gaan zitten. En dan zie ik dus wel wat er op tafel wordt gezet, heh?



Nou, u ziet het. Vlees noch vis inderdaad. Een rare flap met iets erin. Ja, ik ruik een lichte gehaktlucht maar die wordt toch wel erg overheerst door wijn en tomaat. Knoflook ook ja, dat kan niet missen. Verder nog iets van spekjes maar die heeft u ook verknald door in die saus mee te laten pruttelen. Nee, het is drie keer niks, dat eten van uw eetclub. Zeker op de goedkope toer? Ja, het is diep treurig. Die enorme schaal met al dat groen erin is ook erg teleurstellend. Nee, daar hoef ik dus ook helemaal niks van. Als ik hier blijf zitten is het enkel en alleen voor de gezelligheid. U zegt dat er straks nog kaas komt? Franse kaas zeker! Nee, geef mijn portie dan maar aan Fikkie. Ja, ik rook die kaas daarstraks al toen de koelkastdeur openging. Nee, ik snap niet hoe u dat kunt eten. Wel, ik denk dat ik het wel gezien heb. En geroken ja. Bovendien moet ik nog mijn rondje tuin doen. Ja, wellicht kom ik straks nog even terug bij u. Maar dat zal dan alleen voor de gezelligheid zijn, dat heeft u goed begrepen.

Geen opmerkingen: