woensdag 15 juli 2009

Alleen omdat ik hier zit!


Zwarte Gijs:
Wat ik hier kom doen? Ik zit dat kleine wijffie achterna. Omdat ze daar niet goed tegen kan, inderdaad. Nee, ze houdt er niet van wanneer ik haar pest en daarom is het des te leuker om dat wel te doen. Maar ik zat haar dus achterna en toen vluchtte ze hier naar binnen. En omdat ik niet gauw opgeef, sta ik nu hier in uw huis.


Ja, ik zie haar zitten. Op uw vloerkleed dus, inderdaad. U vind dat ik hier niet binnen mag komen? Dat Cera zich hier veilig moet kunnen voelen? Dan blijf ik toch gewoon voor de drempel staan? Ja, vanuit deze positie kan ik haar namelijk best nog verder pesten. Door haar gewoon aan te blijven kijken, ja. Wordt ze erg zenuwachtig van en dat vind ik alleen maar leuk.



Cera:
Ik wil dat hij weggaat. Nee, ik vind hem allesbehalve lief. Hij jaagt mij constant op en zit zelfs tegenwoordig ook regelmatig in mijn huis. Daar vreet hij bovendien van mijn brokjes. Om mij te pesten ja. Ik ben inderdaad bang voor Zwarte Gijs. Ja, ik wil graag dat hij weggaat.



Kunt u dat voor mij doen? Ja, Zwarte Gijs de redactie uitgooien? Dank u wel. Nee, erg fijn dat u hem eruit heeft gezet. Zit de voordeur nu goed dicht? Dat hij dus niet kan terugkomen? Mooi zo. Nee, voor mevrouw Troy, Japekop en de Boez ben ik niet bang. Die pesten mij nooit. Daarom voel ik mij ook veilig in uw huis en daarom kom ik ook regelmatig even bij u langs. Ja, ook wel om de voerbakjes te controleren natuurlijk, maar dat is een positieve bijkomstigheid.
O jee, mevrouw Katblad! Kijkt u eens naar het poezenloket?



Hij probeert nu via het loket binnen te dringen! Doet hij dat vaker? Nee, alleen omdat ik hier zit dus?
En hij wil mij perse pesten natuurlijk! Kost wat kost ja. Hij durft wel heh? Kunt u alstublieft maatregelen nemen? Het loket sluiten bijvoorbeeld? Ja, al is het maar voor even. Tot hij opgedonderd is ja. En dan mag het loket wat mij betreft weer open zodat ik weer naar buiten kan. Maar dan moet Gijs wel een eind van hier vandaan zijn. Dank u wel, mevrouw Katblad. Ja, ook voor uw gastvrijheid en schuilmogelijkheid. Zit er nog wat in de bakjes trouwens?

3 opmerkingen:

Annemieke zei

Arme Cera - ze kan maar beter een cursus zelfverdediging gaan doen!

de cursusleidster zei

Ja, dat vinden wij ook maar we zijn bang dat ze graag blijft hangen in haar "favoriete klotengevoel", zoals wij dat noemen.
Hebben mensen ook wel eens last van trouwens....

Annemieke zei

Ja wie niet...maar ze moet daar toch overheen komen denk ik - ze moet nog heel wat jaren mee!