vrijdag 31 juli 2009

Van mij hoeft het niet....


Cera:
Ja, ik ben hier om mevr. Troy te helpen. Met het bewaken van de redactie inderdaad. Nee, erg druk is het niet want het is vakantietijd heh? Zo heb ik Bel de Franskat al in geen weken gezien. Niet dat ik daar rouwig om ben, want ik ben hem liever kwijt dan rijk, zal ik maar zeggen. Ja, het is een vreselijke pestkop en hij laat mij dus ook nooit en nimmer met rust. Daarom vind ik het prettig dat hij met vakantie is, ja. Ja, van mij mag hij nog wel een paar weken wegblijven. Of langer inderdaad. Hoe langer hoe liever dus. Ja, Japekop en de Boez zijn op pad. Misschien zitten ze wel allebei op het dak ruzie te maken, wie zal het zeggen. En omdat mevrouw Troy hier helemaal alleen zit dus, ben ik haar gezelschap gaan houden. Ja, twee paar ogen zien meer dan 1, heh?



T. Troy:
Nee, ik heb niet om haar hulp gevraagd. Is ook helemaal niet nodig nee. Eigenlijk heb ik haar hier liever niet. Omdat ze pestkoppen aantrekt, inderdaad. Bovendien is het mijn taak om hier de boel in de gaten te houden en het Poezenloket te bewaken, en heeft zij daar niks mee te maken. Zij is het model en doet ook wat aan Verkennen, en dat is wat mij betreft meer dan genoeg infiltratie, zeg maar. Ja, dat gedoe met de Boez vind ik ook maar niks. Zij is veel te oud voor hem en hij moet nog zoveel leren. Nee, dat kan niet lang goed gaan tussen die twee. Ja, voor de Boez had ze een soort van verhouding met mijn zoon Japekop. Dat ging dus ook niet goed. Ook teveel leeftijdsverschil, maar dan weer de andere kant uit, als u begrijpt wat ik bedoel. Nee, van het begin af aan heb ik voorspeld dat het niks zou worden en ik heb wel gelijk gekregen, heh? Maar goed, na Japekop is nu dus de Boez aan de beurt. Ja, dat betekent dat ze te pas en te onpas bij ons naar binnen loopt. Nee, niet alleen om met hem te sjanzen dus, maar vooral ook om onze voerbakjes te plunderen. U dacht toch niet dat ik dat niet in de gaten had, heh? Nee, verder zit er geen centje kwaad in Cera, dat moet ik toegeven. Maar dat in- en uitgeloop vind ik niet prettig. En ze hoeft dus ook niet te komen helpen met de bewaking, want dat kan ik allemaal alleen wel af. Wat zegt u? U vertelt me dat ze misschien wel een beetje eenzaam is? Daar had ik nog niet bij stilgestaan nee. Ja, daar zegt u wat. Wel, ik zal deze gedachte zeker meenemen in mijn mening over Cera. Kunnen we het hierbij laten?

Geen opmerkingen: