vrijdag 3 juli 2009

Arrogant op het randje.


Japekoppie:
Nee, van een gedegen dakinspectie kon vanochtend weer geen sprake zijn. Dat komt doordat die Zoebel dus al voor het ontbijt het slaapkamerraam uit ging. En het dak op inderdaad. Ja, dus toen was ik niet meer de eerste en dan heeft een inspectie weinig zin. Ja, dan zijn alle sporen uitgewist.
Ik heb nu maar een kleine dakronde gemaakt want je moet toch wat heh? Maar die Zoeb trekt dus weer alle aandacht. Door zijn rare capriolen ja, en zijn niet afnemende brutaliteit, onbezonnenheid en waaghalzenrijtjes. Het houdt me behoorlijk bezig ja, zegt u dat wel.


Kijk 'm daar nu zitten. In de dakgoot, ja. Hij wil naar beneden maar weet niet hoe. Wel, ik ga hem dat dus niet vertellen. Nee, hij moet het zelf maar allemaal uitzoeken. Wie flink genoeg is te gaan zooien op het dak, zoekt ook maar zelf de weg terug. Of bent u het daarmee oneens soms?




Hij schijnt zich helemaal niet druk te maken over het feit dat hij de weg terug niet weet. Is er zelfs bij gaan liggen in de goot! Zal straks wel stinkend smerig thuiskomen, dat geef ik u op een briefje. Zal ons mens blij mee wezen!
Weet u wat nog het ergste is? Dat hij zijn vriendinnetje - Cera inderdaad - laat barsten. Ja, die zit beneden voor onze voordeur op hem te wachten en dat weet hij best.



Nee, meneer wil zich zo graag vermaken op het dak, zit daarmee dus mij dwars, laat zijn vriendin aan haar lot over en komt straks ook nog vies thuis. Als hij thuiskomt inderdaad, want hij is echt niet zo snugger en de kans zit erin dat hij niet weet hoe hij terug moet komen bij het slaapkamerraam.



Nou is hij een stukkie verderop gaan zitten ja. Arrogant te wezen op het randje, u kunt het nou zelf zien. Nee, hij kan geen kant op daar maar daar komt hij wel achter. Of niet inderdaad, dat zou nog het mooiste zijn.


Ja, dat is onze zolder inderdaad. Ja, er zit ook nog ergens een raam dat open kan. U gaat me toch niet vertellen dat u dat raam voor hem gaat open maken heh? Want dan leert hij het namelijk helemaal never nooit niet. Bovendien is hij al verwend en verwaand genoeg.


Wel, ik ga dit allemaal niet langer aanzien. Nee, ik ga naar beneden om te kijken hoe het met mijn moeder is. Die zit ongetwijfeld weer bij het poezenloket, ja. Van haar weet ik tenminste wat ik aan haar heb. Nee, dat is ook niet veel maar dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Die Zoebel moet zich nog verder ontwikkelen. Ja, ik hou mijn hart vast inderdaad. Voor wat ons nog te wachten staat, wat u zegt. Dus ik ga nu maar. En straks zie ik dan wel weer. Ja, of die Zoeb nog komt opdagen of niet. Maar ik raad u aan dat zolderraam dicht te houden. Anders leert hij het namelijk nooit en bent u de klos. Dan kunt u namelijk elke dag wel een paar keer dat raam gaan opendoen voor meneertje. Oh, heet dat Pavlov? Dat zal dan wel. Wat bedoelt u met: dat doe jij ook met je gestamp op de keukenkoepel en je gezeur om eten? We gaan nu toch zeker geen ruzie krijgen, heh?

1 opmerking:

marian zei

Goed zo Boez! Laat Aapje maar kletsen, het is gewoon hartstikke leuk om je terrein uit te breiden!