vrijdag 17 juli 2009

Dok2 neemt terraskat in dienst.


Terraskat:
U bent een paar dagen te vroeg! Nee, het feestje is pas zondag dus ik ben nu niet beschikbaar. Nee, geen dienst op dit moment, dat heeft u goed begrepen!



Oh, het is uw feestje? U weet dat het pas zondag is dus? En u komt nu alleen even lunchen! Dat is interessant. Dan kunnen we dus nu misschien gelijk het programma voor zondag doornemen?
Ja, sinds kort ben ik hier in dienst als terraskat. Ik zit nog in mijn proefperiode inderdaad, maar ik denk dat ik wel een contract aangeboden zal krijgen. Ja, de baas van deze tent heeft mij zelf aangenomen, en dat was dan vooral vanwege het komende kattenfeestje. Omdat er dus geen katten waren uitgenodigd voor het feestje en er dus wel minstens 1 aanwezig moet zijn voor de nodige sfeer ja.
Nee, ik mag hier niet wonen. Ik mag inderdaad niet binnen komen want dat schijnt niet toegestaan te zijn. Ja, in het buitenland mag men in een restaurant een of meerdere dieren in dienst hebben voor ook het binnengebeuren zal ik maar zeggen, maar in dit land is dat verboden. Ja, wel op terrassen maar niet in de eetzaal dus. Omdat men denk ik bang is alsdat wij in de keuken zouden willen voorproeven of iets dergelijks. Ja, dat vermoed ik maar zeker weten doe ik het niet. In elk geval ben ik dus voor het terras. Wat mijn taak is? Wel, uiteraard warm ik de stoelen voor. En verder zorg ik voor een opgeruimde vloer. Ja, want de gasten willen nog wel eens morsen en daar ben ik dan voor. Om voedselresten van de vloer te verwijderen inderdaad.
En dan moet ik ook nog het terras schoonhouden van vliegbeesten. Die duiven zijn erg lastig ja, en moeten dus buiten het terras blijven. Ja, dat werk is nog het zwaarst. Wel, omdat het er nogal wat zijn en ze zijn nog brutaal ook.
U gaat dus een hapje eten? Ach, een salade dus. Zit daar ook nog iets in als een stukje eiwitrijk lekkers? U weet best wat ik bedoel. En u morst ook wel eens, naar ik hoop? Wel, u moet in elk geval er op letten dat u voldoende eiwitten binnenkrijgt. Ja, daarom kan ik u ons kaasplankje van harte aanbevelen. En vraagt u dan vooral om de roomgeitenkaas en de fromage de Montagne. Ja, die zijn erg smakelijk. Maar daarvan mag u beslist niet de korstjes nuttigen. Nee, gooit u die maar op de grond dan ruim ik ze wel voor u op. Daar ben ik voor aangesteld inderdaad, dus dat gaat allemaal goed komen. En watvoor hapjes worden er bij het feestje geserveerd? Dat weet mijn baas alleen? Oh, dan komt het wel goed. Dan hoop ik alleen maar dat het feest zich buiten kan afspelen. Op het terras inderdaad, want anders kan ik er niet bij zijn. En dat zou heel erg jammer zijn ja, wat u zegt.........

1 opmerking:

iwan zei

He, terraskat, hoe heet je?
Of is terraskat je naam?
Je bent mooi, alleen nog wel erg mager. Je moet maar goed je best doen met opruimen, misschien word je dan ooit net zo mooi rond als ik.