woensdag 1 april 2009

Niet eruit gemept.


Boez:
Mijn mens was in de Hoftuin op visite. Ja, koffiedrinken in de zon. En ik was dus met haar meegegaan en heb toen in de tuin gespeeld. Tussen de planten gezooid en achter vliegbeestjes aangezeten. Was heel leuk, ja.



Toen kwam Rooie Gijs. Nee, die kon niet hebben dat ik in zijn tuin was. Eerst zat hij een tijdje naar me te kijken. Boos ja, hij keek heel boos.



Maar ik speelde gewoon door en deed net of ik hem niet zag.


Maar toen ging Gijs gemeen doen tegen me, en toen heb ik heel hard naar hem geblazen. Daar schrok hij van ja. Nee, dat had hij niet verwacht.



Daarna ben ik gaan liggen en heb de andere kant uitgekeken. Weer alsof ik hem niet wilde zien dus. En toen kwam Rooie Gijs dichterbij maar ik deed nog steeds alsof ik hem niet zag.




En toen liep hij zomaar weg. Nee, hij viel me niet aan, niks dus. Hij draaide zich heel voorzichtig om en liep toen weg. En ik keek hem na.



Toen ben ik verder gaan zooien. Ja, weer achter vliegbeestjes aan en tussen de planten snuffelen.



En Gijs heeft toen de plek waar ik had gezeten en gelegen helemaal afgesnuffeld. Alsof ik daar wat had achtergelaten ofzo. Nee, ik weet ook niet wat. Maar in elk geval moest hij die hele plek uitgebreid besnuffelen.





Toen ik uitgespeeld was, ben ik even gaan liggen. Ja, vlakbij waar mijn mens koffie zat te drinken.



Ja, ik had een vieze neus van het snuffelen tussen de planten en in de aarde. Het was ook een beetje nat inderdaad. Toen zag ik verderop Mio zitten. Bij de Poort ja.



Want Iwan was gekomen. Ja, die kwam uit zijn straat en wou de Poort door. Ja, misschien wel om met mij te spelen. Maar Mio wou hem er niet doorlaten. Nee, die zei dat het Hof vol was en dat Iwan er niet in mocht. In de tuin niet, nee.



Toen durfde Iwan niet verder te komen. Nee, want niet alleen Mio zat daar, maar ook Rooie Gijs. En Mio en Gijs zijn van de partij "Hof is Vol" dus mag er niemand in.



Gijs deed echt heel gemeen tegen Iwan. Ja, Iwan heeft twee keer geprobeerd de tuin in te komen, maar dan ging Gijs blazen en grommen. Dus Iwan is tenslotte maar terug gegaan naar zijn straat.



Ja, dat vond ik jammer. En toen was mijn mens klaar met de koffie en zijn we weer naar de redactie teruggegaan. Om te werken inderdaad. En voor mijn huis heb ik toen nog even met Cera gespeeld. Nee, die drufde niet goed naar de Hoftuin te komen. Omdat ze daar altijd wordt uitgemept dus. Maar ik ben er niet uitgemept. Ik weet niet waarom niet, nee.

3 opmerkingen:

Katja zei

Ze hebben allemaal ontzag voor jou daar in de hoftuin ! Ben benieuwd wat dat wordt als je nog groter wordt...

Annemieke zei

Goed gedaan Boez! Ik ben trots op je :)

ina zei

Heel slim om Gijs te negeren, Boez.
Gijs kwam gisterenavond op ons terras zitten. Bonya en Caja gingen naar hem zitten brommen. Gijs ging toen loeien, hij leek Bw wel. Hij is toch wel echt geholpen, heh? Toen ik Gijs wilde aaien werd hij bang. Hij heeft me nog gekrabt ook, stank voor dank. Even later ging hij er toch maar weer vandoor. Vanochtend zag ik hem weer voor zijn huis zitten; hij heeft er dus geen nadelige gevolgen aan overgehouden.