zondag 19 april 2009

Ik heb alles gezien.


Tummy:
Pssst! Mevrouw Katblad! Kom eens even dichterbij!



Ja, ik heb alles gezien. Van die Bolle-wangen en onze Jaya inderdaad. Ik lag namelijk al die tijd hier en zag het allemaal gebeuren.
Wel, Jaya moet natuurlijk zelf weten wat ze doet want ze is oud en wijs genoeg, maar ik persoonlijk vond het zeer verstandig dat zij niet op zijn avances is ingegaan. Ja, die van B-w dus inderdaad. Nee, dat was helemaal niets geworden met die twee.
Het is namelijk zo dat wij gaan verhuizen. Ja, huis met eigen tuin enzo. Zodat de kleintjes (Tamsin, Rowan en Thimo - red.) ook buiten kunnen spelen. En leren verkennen, zooien en klooien ja.
Wel, dat verhuizen doen wij dus met zijn vijfjes. En dan ook nog onze mensen daarbij dus. U begrijpt dat dat al genoeg gedoe is. En er is geen sprake van dat er nog een bij kan. In de verhuiswagen dus. Nee, vijf is het maximum. Dus stel dat ze verkering hadden gekregen, Jaya en B-w dus, dan zou dat maar voor kort geweest zijn. Omdat wij gaan verhuizen inderdaad. En dat zou dan de zoveelste teleurstelling worden voor Jaya. Op relatiegebied dan dus heh?
Ja, daarom is het goed dat zij niet op zijn avances is ingegaan. Bovendien is B-w een echte Leidse kat heh? Ja, dus voor hem is het ook beter dat hij hier blijft. In zijn eigen zwerfgebied dus ja.
Ja, wij zullen u best gaan missen. U ons ook? Wat aardig dat u dat zegt. Maar we houden contact heh?



Kaija:
Ja, ik heb het ook allemaal gezien. Eerst de afwijzing van Jaya, en toen de teleurstelling van Siep. Ze zit nu naast me inderdaad, dus ik wil daar niet teveel over zeggen. Misschien dat ik u een andere keer er meer over vertel, maar nu dus even niet. Ja, het kan ook zijn dat ik u er niet over vertel. Om de geit, de kool en het sop te sparen ja. Of iets dergelijks inderdaad. In elk geval is het allemaal niet belangrijk genoeg om te onthouden. Ja, wij gaan gewoon door met ons leven, met of zonder Bolle-wangen. En Siep gaat gewoon door met afvallen. Niet vanwege de verkeringswens van Siep, maar gewoon omdat dat beter voor haar is. Ja, ze is nog veel te jong om zo dik te zijn. Het gaat inderdaad de goede kant uit. Ze doet erg haar best en doet weer regelmatig haar trainingsrondjes door te tuin ja. Nee, we gaan gewoon verder met ons leven hier, en we gaan het niet meer hebben over die B-w. U bent het daar toch mee eens, niet?

1 opmerking:

Annemieke zei

Da's jammer dat er 5 katten vertrekken! Ik zal ze ook missen. Maar wel fijn dat ze straks een eigen tuin krijgen en dat iedereen dan buiten kan zooien.