zaterdag 11 april 2009

Misverstandje.


Luna:
Zo mevrouwtje Katblad! Hebt u weer eens lekker de plank misgeslagen heh? Ja, want een paar weken terug had u een artikel geschreven over een zogenaamd zwangere dame, weet u nog? Ja, die dus 's nachts door uw straat heenzwierf. Begint het u te dagen?



Wel, dan kan ik u mooi uit de droom helpen. Die dame was dus helemaal niet zwanger. En ze was niet vreemd ook! Nee, die dame was ik dus. Ja, daar staat u mooi van te kijken heh?



U had zeker een borreltje op? Nee? Verkeerde bril op dan?
Maar goed, in elk geval had u het bij het verkeerde eind. Ja, ik ben inderdaad de aflopen winter een tikje aangekomen. Oke, u uw zin, een flinke tik aangekomen ja. Nee, niet veel bewogen en toch flink gegeten. Ach, u weet wel hoe dat gaat. En ik moet eerlijk toegeven: je zou zomaar kunnen denken dat ik een zwangere buik heb met die extra pondjes dus. Ware het niet het geval dat er niks meer zwanger aan mij kan zijn, vanwege mijn operatie van vele jaren terug en bovendien daarbij nog mijn leeftijd dus. Bovendien heb ik al die jaren ook geen verkering meer gehad. Zwangerschap dus uitgesloten inderdaad.



Ja, ik voelde mij dus zeer gevleid door uw suggestie, maar het was dus wel helemaal bezijden de waarheid. En dit gezegd hebbende, ga ik maar weer eens op huis aan. In elk geval hoeft u zich geen zorgen meer te maken over een loslopende zwangere jongedame. En uw lezers dus ook niet nee.



Ja, laat mij maar schuiven. Ik zorg wel voor mezelf inderdaad, dus u hoeft dat niet te doen. En de volgende keer dat u een zwangere dame meent te zien, check het effe heh? Ja, dat voorkomt een hoop misverstanden en dergelijke. Wilt u trouwens nog even tegen uw Japekop zeggen dat hij van mijn stukkie dak weg moet blijven? Ja, de volgende keer dat hij mijn grens overkomt, krijgt hij gewoon een flink pak op zijn donder. Ik ga namelijk aan mijn conditie werken. Geeft u het even aan hem door? Anders krijgen we daar misschien weer misverstanden over, heh? Ajuus!

3 opmerkingen:

Annemieke zei

Nou Luna, je bent inderdaad wel wat voller geworden!
Maar gelukkig ben je niet zwanger - er zijn al genoeg kleine en grote katten namelijk. Wel sneu dat BW dus kennelijk nog steeds niet heeft gevonden waar ie naar op zoek is...

Katja zei

Gelukkig maar dat er geen dakloze zwangere poes rondliep !
Maar wat hangt Luna haar staart er apart bij ?

De redactie zei

Luna is sowieso erg apart! Maar dat had u vast al begrepen...