zaterdag 25 april 2009

Vliegende muizen en fietsende vogeltjes


Kaija:
Nee, ik ben niet verslaafd. Maar af en toe een hapje kattenkruid kan echt geen kwaad hoor!



Als je maar je eigen grenzen kent, heh? Ja, niet te veel nemen. Een blaadje of wat en nog wat snufjes. Daar laat ik het meestal bij.



U drinkt toch ook wel eens een glaasje wijn? Nou dan. Ja, dit is net zoiets. Alleen word je hier niet dronken van. Nee, mij hoor je nooit luidruchtig worden en zingen zal ik heus ook niet gaan doen.


Heh? Dat is gek! Net was het kruid nog groen en nu is het paars geworden! En ik heb opeens ook drie neuzen gekregen. Dat is handig, dan kan ik nog beter ruiken!



En kijk nou, ik heb ook 3 poten extra gekregen! Nee, ik weet nog niet of ik die extra poten ga gebruiken want ik loop altijd prima op 5. Of waren het er nu 4? Ach, doet er ook niet toe. Lekker weertje heh? Wilt u ook niet gaan liggen? Nee?



Als ik mijn ogen dichtdoe, zie ik allemaal ballonnen. Heeft u dat ook wel eens? En nu zie ik wel honderd vogeltjes! Oh, wat zingen ze leuk! Weet u wat ze zingen? Kaija, Kaija, vang me maar als je kan!



Ha Siep! Jij bent de allerliefste huisgenoot van de hele wereld! Ja, dat meen ik echt! Kom je ook even een snufje halen? Ja hoor, je mag best naast me komen zitten. Omdat ik zoveel van je hou, ja!



Goed zo Siepje! Neem er maar lekker van hoor! Er is genoeg voor ons allemaal. Voor de hele wereld zelfs, heh Siepie?



En? Voel je al wat? Merk je al iets? Zie je al ballonnen of vogeltjes?



Wat is de wereld toch mooi, heh Siep? Fijn dat het weer zomer wordt ja. Dit hebben we toch wel gemist, afgelopen winter. Dat heerlijke kruid ja. Muizen. Nu zie ik muizen inderdaad! Van die smakelijke muizen met de smaak van sardientjes. In slagroom dus ja!



Zullen we vliegende muizen gaan tellen, Siep? Of fietsende vogeltjes? Jij mag kiezen. Of we kunnen ook vlinders gaan spotten. Doe je mee, Siep?



Als jij nou de muizen telt, tel ik de vogeltjes. Hoeveel heb jij er al? Ik zeker honderd. Jij duizend?
Zullen we dan nu vlinders gaan tellen? Wie de meeste ziet, mag nog een keer snoepen van het kattenkruid. Wedden dat ik ga winnen?

3 opmerkingen:

Wilma zei

Ik denk dat ik dat Kattenkruid ook maar eens hier in de tuin ga zetten, want dit wil ik ook wel eens meemaken met mijn katten. Lijkt me helemaal geweldig!

ina zei

Het lijkt wel of er een ervaringsdeskundige achter het toetsenbord zit...

De baas zei

Mevrouw Ina, u heeft ons zojuist op een idee gebracht. Wacht maar af!