woensdag 8 april 2009

Best wel leuk daarboven.


Vanochtend waren wij de Boez kwijt. Wij vonden hem tenslotte op een dak van een schuur in de Hoftuin. Hij zat daar te mieuwen, want wist dus niet meer hoe het dak af te komen!



Boezel:
Bent u daar eindelijk? Ik zit hier al uren! Had u mij niet eerder horen roepen? Nee, ik weet niet hoe ik hier af moet komen. Gaat u mij nou nog helpen of hoe zit het?



Kunt u mij er niet gewoon even aftillen? Nee? Fraai is dat. In dat geval ga ik maar weer naar boven. Ja, om te zoeken waar ik naar beneden kan!



Aan die kant gaat het zeker niet. Ja, dat weet ik zeker. Bent u al eens op dit dak geweest? Nou dan.



Als ik hier nu eens afglij? Dan beland ik zo in uw armen ja. Geen goed idee? Wel, heeft u dan een beter idee?



Misschien moet ik dan maar nog een stukje hogerop. Je weet maar nooit heh? Ik moet toch wat proberen?



Bohr: Hoort die halve gare bij u? Is hij wel helemaal lekker in zijn bovenkamer? Ja, ik zit al een tijdje naar hem te kijken. Leuke voorstelling inderdaad. En het kost helemaal niks.



Boez:
Ik ga maar een stukje die kant op. Je moet toch wat heh? Kunt u geen ladder halen?


Misschien staat er wel een raam open daarboven. Nee, ik ga niet te hoog. Wees maar niet bang. Ja, een klein stukje maar.



Oh! U bent wel erg klein geworden! Ja, het is diep daar. En hier best wel hoog inderdaad. Nee, ik geloof niet dat er een raam openstaat. Misschien verderop wel. Ik ga nog maar een stukje hogerop kijken.




Ja, mooi uitzicht, dat wel! Maar nog steeds geen trap naar beneden gevonden. Kunt u de brandweer niet gaan bellen? Nee?




Hoe kom ik hier dan af? Heh? Verder zoeken zegt u?



Nou, dat doe ik dan maar. Ha! Daar is een lager dakje. Ja, daar ga ik naar toe. Loopt u met mij mee? Ja, dat zou ik wel gezellig vinden.



Nou, hier vanaf gaat misschien wel lukken. Wat bedoelt u met "niet doen"? Waarom mag ik hier niet proberen vanaf te springen?



Oh, ik zie het al. Touwtjes heh? Ja, daar kan ik inderdaad achter blijven haken. Zou ik zomaar mijn poten kunnen breken inderdaad. Hoewel, ik geloof dat u banger bent dan ik. Misschien kunt u maar beter weer naar huis gaan. Ik word een tikje nerveus van u.



Kijk, deze schutting is op goede hoogte. Nee, dat had ik niet eerder gezien. Ja, het was even zoeken maar nu kan ik met gemak naar beneden springen. Paniek voor niks inderdaad. Ja, laat de Boez maar schuiven.



Eigenlijk was het best wel leuk op dat dak. Ik denk dat ik nog maar even terug ga. Omhoog ja, het dak weer op inderdaad. Nee, u kunt nu wel denken dat ik graag naar huis wilde, maar dan zit u er toch wel een flink eind naast! U kunt nu wel bidden en smeken, maar ik heb mijn besluit genomen. Ja, ik ga weer lekker dat dak op en ga niet met u mee. Nee, u hoeft hier niet te blijven. En als ik nu al te lang wegblijf, kunt u altijd nog even terugkomen hier. Niet dat ik denk dat dat nodig is, hoor! Ja, gaat u maar. Voordat uw koffie weer koud wordt ja. Oh, was die al koud? Mijn schuld zeker weer, heh?

8 opmerkingen:

Trudi zei

Boez, wat doe je gevaarlijk!
Annemarie ben je inmiddels van de schrik bekomen?

Annemieke zei

Tsjonge, dat was even spannend. Gelukkig heeft Boez de weg naar beneden gevonden. Hij gaat steeds meer ontdekken!

Katja zei

Wat een klauteraar die Boez ! Knap hoor, maar ook wel een beetje eng allemaal !

De baas zei

Het was zeker eng allemaal! Maar misschien maken we ons wel te druk en moeten wij hem zijn gang laten gaan..... In elk geval is het wel een dapper ventje!

Inge zei

Dat snuitje van Boez, helemaal geweldig! Hij red zich best he?

ina zei

Als ik het goed zie was Boez bijna bij ons. Zeg maar tegen hem dat hij de volgende keer wel even bij ons mag komen buurten.
Bonya gaat tegenwoordig ook over de daken richting hoftuin, ze komt al bij het huis van Luna. Terug loopt ze dan over de nok van het dak van de huizen naast ons. Doodeng met die dunne pootjes van haar.

De redactie zei

Met Luna bedoelt u zeker dat blafbeest? (Dit om verwarring te voorkomen!) Ja, binnenkort kunt u de reportage lezen over Boez's klimpartij naar het dak vlak naast u. Wij moeten nog even de foto's uitzoeken. Jammer dat we Iwan daar niet zagen!

Wilma zei

Hahaha, De Boez heeft het geveltoerisme ontdekt! Beter dat dan richting de drukke weg.