zaterdag 4 april 2009

Grommen uit de hoogte.


Rooie Gijs:
Zo mevrouw Katblad, is de klus geklaard? Dat vervelende gezaag eindelijk voorbij? Nou, het zou eens tijd worden. Ja, het lawaai was helemaal in de Hoftuin te horen, vandaar dat ik maar eens even kwam kijken. Om poolshoogte te nemen, ja.



Zie ik dat goed? Is dat niet Japekoppie die daar loopt? Nee, ik mag hem dus niet. Kan me niet schelen dat hij bij u werkt voor het Katblad, ik vind hem een vervelend kereltje. Ja, dit is weliswaar zijn straat maar dat neemt niet weg dat ik van mij moet laten horen.



Ja, als ik hem zie moet ik altijd hard grommen. Het liefst zou ik hem nu aanvliegen, maar dat is wat ingewikkeld. Ja, omdat ik in de dakgoot zit dus, en er niet zomaar uit kan springen. Omlopen heeft inderdaad geen zin want dat duurt te lang, heh? Tegen de tijd dat ik ergens naar beneden ben gegaan, is hij allang weer weg. Daarom grom ik maar van hier af naar hem. Heeft u er last van? Nou dan. Nee, ik zie dat hij zich niks van mij aantrekt. Dat steekt ja. Misschien moet ik dan maar wat harder grommen. Waarom lacht u nou?

1 opmerking:

ina zei

Tegen mij gaat R.Gijs ook altijd grommen. Lijk ik op Japekop, of gromt hij tegen iedereen?