zaterdag 18 april 2009

Het zit niet mee.


Jazeker, Bolle-wangen was nog geen halve dag geleden gesignaleerd in de Kruidentuin, waar hij Jaya probeerde te versieren, of hij liep alweer loeiend door de Katbladstraat. Je zal maar zo wanhopig zijn. Japekop, net lekker aan het doezelen op de vergaderbank, zag B-w natuurlijk ook.



Japekoppie:
Kijk 'm nou weer gaan daar. Snap jij het dan snap ik het. Alsmaar door de straten zwerven met de sirene aan. En wat erger is: overal tegenaan sproeien.



Ja hoor. Is hij weer de straat overgestoken. Komt hij weer naar ons poezenloket toe. Let op, nog effetjes en hij staat te sproeien. Ja, tegen de vuilnisbak of die stapel troep of tegen allebei.



En dan moet ik zo weer aan het werk. Er overheen sproeien inderdaad. Nee, we kunnen niet toelaten dat zijn lucht hier zo blijft hangen. Het is namelijk wel onze ingang en daar mag het dus niet stinken naar een wildvreemde. Dat snapt u toch zeker zelf ook?



Ook nog tegen de plantenpot aan, ja hoor. Lig ik hier net zo lekker, moet ik weer aan het werk. Omdat die schooier alsmaar zo nodig zijn luchtjes overal moet achterlaten. Het is een viespeuk, die Bolle-wangen. En nog een lelijkerd ook. En een lastpost dus, niet te vergeten. Nee, het zit allemaal niet mee vandaag. Vult u de waterbak ondertussen even bij?

1 opmerking:

Annemieke zei

Arme BW! En arme Japekop. Kan me goed voorstellen dat hij het gesproei van BW niet over zijn kant kan laten gaan...