dinsdag 21 april 2009

Geen stoel voor Mio.....


Mio:
Ha mevrouw Katblad! Wat ik hier doe? Ik zit hier wat te zitten. Nee, niks bijzonders dus. Ja, een soort pauze tussen de pauzes in.



Wel, eigenlijk verveel ik me een beetje inderdaad. Niemand in de tuin om te pesten, geen muizen aanwezig, geen deuren open, saaie boel ja.



Loopt u even met mij mee? Ja, ik wil u iets laten zien. Het is erg belangrijk, ja. Misschien niet zozeer voor u maar dan toch zeker wel voor mij.


Kijk. Hier staat een stoel. Ja, het is de teststoel van Harremans. Het schijnt dat hij nog steeds niet klaar is met het testen van deze stoel. Iets met de kussens inderdaad, en daar is hij nog niet helemaal uit.



Begrijp mij goed hoor, ik vind het allemaal flauwekul, die stoelentesterij van Harremans. Maar hij heeft tenminste wel een stoel in deze tuin staan en hij kan daarop gaan liggen wanneer hij wil.
Ja, alles beter dan die harde bankjes, daarvan staan er hier genoeg inderdaad. En nu gaat het om het volgende.


Kijkt u eens achter mij. Ja, daar waar ik woon. Ziet u daar een stoel staan? Nee heh? Zelfs geen hard bankje. Zelfs geen stukje kunstgras of iets dergelijks waarop ik zou kunnen uitrusten of mijn pauzes houden. Ja, en dat is dus een groot onrecht. Dat ik geen stoel heb inderdaad. Al was het maar zo'n rieten kuipje met een lapje erin. Nee, leuningen en kussens hoeven niet eens. Een oud voetenbankje mag ook, en dan eventueel met een versleten theedoek erover. Iets waarmee ik de anderen jaloers kan maken omdat het zo lekker zit of aangenaam ruikt.
Ja, dat wou ik even aan u kwijt. Misschien heeft u nog iets op zolder staan wellicht?

3 opmerkingen:

ina zei

Ach, arme Mio!
Je ziet er ook echt uit alsof je tekort komt.
Maar ik moet toegeven: een lekker eigen plekje om te liggen buiten is eigenlijk een ding dat alle katten horen te hebben.

Annemieke zei

Katten zijn niet veeleisend wat hun " plekjes " betreft - een stukje karton is vaak al genoeg.

Katja zei

Ach, wat kijkt Mio lief en schattig op die laatste foto !