zaterdag 18 april 2009

Mislukte versierpoging.


Op onze ronde, kwamen wij weer eens in de Kruidentuin. Wij liepen al gelijk tegen Jaya op die vandaag tuinwacht had. Tenminste, zo leek het want ze zat er statig bij en hield de boel goed in het oog. Maar dat moet ook wel als je maar 1 oog hebt, heh? Ja, Jaya staat haar mannetje wel!



Iets verderop zat Bolle-wangen uitgebreid toilet te maken. Wij stapten op hem af om te zien of hij nu eindelijk eens bereid was zijn medewerking te verlenen aan een interview.



Ja hoor, dat was hij! Hij vertelde dat hij zich zat op te poetsen vanwege die dame verderop. Ja, daarmee bedoelde hij dus Jaya! Hij wou graag indruk op haar maken en dan heb je een schone vacht nodig en een gesoigneerd uiterlijk. Nou, die poetserij kon dan nog wel even duren, dachten wij stiekem. En dus zeiden wij dat niet hardop.



Bolle-wangen:
Ja, er moeten nodig wat vlekjes weggewerkt worden. Heeft u haar gezien? Die lieve dame daar verderop? Zij ziet er erg vriendelijk uit en zit al een tijdje naar mij te knipogen inderdaad. Maar ik kan me dus niet zo aan haar vertonen. Nee, de grote wasbeurt moest nog gebeuren dus ik vond dit wel het moment.



U zegt dat zij vorig jaar nog verloofd was? En hij heette Kleine Beer? Ach, hij is er dus vandoor gegaan zonder afscheid te nemen? Dat vind ik erg naar voor haar. Ja, dan is ze hard aan wat troost toe.



Denkt u dat ik er zo mee door kan? Ja, mijn poten zijn redelijk schoon en de rest is aardig gekamd, al zeg ik het zelf. Nee, aan die krassen op mijn neus kan ik niets veranderen, die zitten er nu eenmaal te zitten. Op den duur zullen ze wel herstellen inderdaad, maar nu moet ze het ermee doen. Met die lelijke neus van me ja. Maar de rest mag er wezen, toch?



Kijk, ze zit er nog. Ja, ze zit op mij te wachten, dat weet ik zeker. Het is dus nu tijd om aan de slag te gaan, voordat ze zich bedenkt. Ja, ik ga nu starten met een beschaafde hofmakerij. Let maar op.



Zo'n mooie dame moet je dus heel voorzichtig benaderen, en met de nodige beleefdheid. Ja, ze knipoogt nog steeds naar mij, dus ze lijkt mij best wel gewillig. Nu is het zaak om langzaam steeds wat dichterbij te komen.



Ik weet niet of zij in de gaten heeft dat ik haar aan het benaderen ben, maar volgens mij doe ik het helemaal volgens het boekje en kan zij daar onmogelijk bezwaar tegen hebben. U legt toch wel alles vast, heh? Ja, leuk voor onze kinderen, later.



Ik begin dus met het besnuffelen van het puntje van haar staart. U zult zien dat dit gaat werken. Gaat u vooral door met foto's nemen, maar niet te dichtbij komen alstublieft. Nee, dan schrikt u haar misschien af en dan is alles voor niets geweest.



Nou ja! Ze gaat er vandoor! Nee, ik deed niets verkeerds! Ik denk dat het toch uw aanwezigheid was waardoor ze op de vlucht is gegaan! Ja, u heeft het helemaal voor mij verpest!



Hier heeft ze gezeten. Heerlijke geuren inderdaad. Nee, met haar parfum is helemaal niets mis. Des te treuriger dat u haar heeft verjaagd met uw camera.



Nee, ik ga niet weg. Ik blijf hier nog even rondhangen ja. Je weet maar nooit of ze niet weer naar buiten komt. In de liefde moet je geduldig zijn, en dat ben ik dus best. Op dit moment althans, inderdaad.



Hierdoor is zij naar binnen gegaan, ja. Nee, ik ga haar niet volgen. Als er iets is wat ik heb geleerd, is het dat je een dame nooit moet volgen door haar kattenluik. Bovendien wonen hier nog meer soortgenoten met wie ik liever niet kennis maak. Ja, ik ruik er minstens nog 4, naast de schone dame dus heh?



Ja, de entree van dit huis mag er zijn. Verse planten met haar geur daar ook aan, ja. Heerlijk om zo even te kunnen snuffelen. Ik zou natuurlijk liever aan haar zelf ruiken, maar voor het moment moet ik het hier maar mee doen.



Prachtige bloemen ook. Haar bloemen dus heh? Jaya-bloemen zal ik ze in het vervolg noemen. U zegt toch dat de dame zo heet? Jaya? Nou dan. Echte Jaya-bloemen, dat ga ik nooit meer vergeten. In elke geval de komende 5 minuten niet meer dus.



Een kleine besproeiing kan nooit kwaad, nee. Dan weet ze straks dat ik hier nog even op haar heb zitten wachten. Ja, voor het geval ik straks weer verderop moet. Want ik kan natuurlijk niet eeuwig wachten heh? Nee, mijn geduld houdt een keer op en dan moet ik op zoek naar een andere dame. Ja, zo is het nu eenmaal en zeker niet anders.



Ik denk dat ik het maar voor gezien hou. Ja, ik heb de situatie, denk ik, toch een beetje verkeerd ingeschat. Het lijkt er inderdaad op dat zij mij, achteraf gezien, toch niet ziet zitten of staan. En dat terwijl ik mij juist had gewassen en opgepoetst, ja. Nee, dit betekent mijn zoveelste teleurstelling in dit leven. Ik kan ze bijna niet meer tellen, die teleurstellingen dus. Ik doe nog een laatste sproei tussen de struiken en dan moest ik maar weer eens verderop. Fijn dat u mijn falen heeft vastgelegd ja. Ik kan u zeker niet overhalen deze misser van mij niet te plaatsen in uw krant? Nee, dat dacht ik al. U bent een keiharde, niet? Ajuus dan maar weer.



Siep:
Het is toch niet te geloven! Geen 1 keertje heeft hij mijn kant uitgekeken! Terwijl ik er zo goed en jong uitzie! Geen blik heeft hij mij toegeworpen; hij had alleen maar oog voor Jaya!


Hoezo moet ik eerst maar eens vriendelijker leren kijken? Uw mevrouw Troy kijkt net zoals ik en die is toch ook aan de man geweest, niet? Nou dan! Ja, het is een grof schandaal dat hij mij zo genegeerd heeft. Maar eigenlijk is het maar goed ook. Want heeft u die neus gezien? Een lelijkere kokkerd bestaat er inderdaad niet. En die hap uit zijn staart? Ja, het groeit aardig bij, maar je ziet nog duidelijk dat er een gat zit in zijn vacht. En dan nog al die krassen in zijn oren! En stukjes eruit ook nog, ja! Nee, het is maar goed dat hij geen aandacht aan mij heeft besteed. Ik had hem toch niet willen hebben, die beschadigde wildeman. Niet goed genoeg voor mij inderdaad. Ja, mijn tijd komt nog wel. Ik ben nog jong, heh? En mooi ook ja, en binnenkort ook weer superslank. Let u maar op, dan zult u het zelf zien!

2 opmerkingen:

marian zei

Wat een geweldig verslag over Bolle Wangen! En ook hij heeft weer zo mooi geposeerd. Ik hoop dat bekend wordt wie zijn mens is!

Katja zei

Wat een fantastisch verslag en leuke foto's !
Jaya-bloemen, hahaha !