vrijdag 24 april 2009

Meesterklimmer


Eerst dachten wij de Boez te ontwaren in de pergola van de buren. Maar toen wij dichterbij kwamen, zagen we dat het Zwarte Gijs was.


Gijs:
Ja, ik ben aan het oefenen. Voor mijn meestersdiploma ja. Dan ben ik namelijk "Meesterklimmer". Is nog hard werken inderdaad. Nee, zo'n pergolaatje stelt niks voor. Maar wel leuk voor de training dus. En tegelijkertijd inspecteer ik even deze blauwe regen.


Geen beste kwaliteit heh? Deze blauwe regen dus. Nee, ik kan er nog geen bloemetje in ontdekken. En hij staat hier toch al voor het derde jaar, niet? Ja, bladeren zat. Dat had ik gelijk al gezien. Maar heeft u naar mijn klim-blauwe regen gekeken? Inderdaad. Veel mooie bloemen, dat heeft u goed gezien.


Nee, dat is dit maar armoe. Maar goed, wat doe je eraan heh? Ik in elk geval niks. Nee, want ik ben hier in de eerste plaats voor mijn training. Voor Meesterklimmer inderdaad. En ik vind zelf dat ik al aardig in conditie begin te komen. Na de winter dus, heh? Ja, die winters zijn vaak funest. Veel binnen zitten, weinig te klimmen buiten en dan komen de grammetjes er snel bij. Maar ik ben er weer goed doorheen gekomen. Door de winter inderdaad. Misschien dat ik het deze zomer wel ga redden. Mijn diploma halen ja.



Nee, ik geef geen demonstraties nu. Ik zat eigenlijk net even uit te rusten en ben heel streng met het houden van pauzes. Ja, die moeten op tijd plaats vinden anders gaat het mis en dan gaat het de mist in. Dat diploma dus ja. En dat wilt u vast niet op uw geweten hebben, toch?


Zeg, hoe zit dat eigenlijk met die pergola van u? Komt die er nog of hoe zit het? Die palen liggen er namelijk al een tijdje en ik zie nog helemaal geen activiteiten in die richting. Oh, de architect moet nog langskomen, zegt u? Wel, vertelt u die architect dan maar dat de pergola flink hoog moet worden. Ja, metertje of vier a vijf zeker. En een paar klimtorens erin zou ook wel fijn zijn. Met ongelijke leggers ja. En dan graag helemaal bovenin een uitkijktoren met een kussentje. Ja, fijn als mijn naam daarop zou staan. Gijs dus. Oh, dat wist u. Op dat kussentje ja. En vergeet dan niet bij mijn naam mijn titel te vermelden heh? Meester dus. Ja, want ik ga dat diploma natuurlijk wel halen. En zo te zien staat die pergola er nog niet zo een-twee-drie. Ik bedoel maar. Als u het maar niet vergeet.

2 opmerkingen:

ina zei

Succes, Gijs.
Je gaat het vast en zeker halen, dat diploma.

Annemieke zei

Ik twijfel er niet aan dat Gijs dat diploma gaat halen! Wat mij betreft is hij al een meesterklimmer.