maandag 13 april 2009

Fijn dat u mij begrijpt.


Boezelmans:
Het komt niet zo vaak voor, maar soms heb ik even geen zin om naar buiten te gaan. Nee, dan zoek ik bezigheden binnenshuis.


Zoals het schoonmaken van ramen en vensterbanken. Nee, vlekken interesseren me niet. Tenminste niet als ze niet bewegen.


Het gaat mij meer om de bewegende deeltjes. Met vleugeltjes dus dan, heh? En dan ook nog van het soort dat moeilijk te vangen is.


Ja, soms is dat erg vermoeiend. Vooral als ik er niet bijkan. Bij die bewegende deeltjes dus. Ja, dan zitten ze te hoog. Nee, dan doe ik ook geen moeite verder om ze te vangen, maar ik hou ze wel in de gaten. Ja, voor het geval ze opeens naar beneden komen en ik er wel bijkan.


Dan ziet mijn mens dat ik het best druk daarmee heb, maar dan vraagt ze toch of ik niet wil buitenspelen! Nou, nee dus! Want ik moet en zal tenslotte zo'n vliegenbeestje vangen. En ik snap niet dat ze dat niet snapt. Mijn mens dus, ja.


Maar dan ga ik dus gewoon door met wat ik aan het doen was. Ja, dan kan ze roepen wat ze wil maar dan kom ik gewoon niet. Dan blijf ik binnen dus ja.


Ja, het komt wel eens voor dat ik niets vang. Dan is de vensterbank of het raam dus niet schoon geworden. Maar dat moet dan maar. Ik kan tenslotte niet eeuwig daar blijven zitten en wachten tot ze naar beneden komen. Dus uiteindelijk ga ik heus wel een keer naar buiten. Maar het tijdstip bepaal ik dus zelf. En dat is als ik vind dat ik klaar ben ja. Fijn dat u mij begrijpt.

5 opmerkingen:

Annemieke zei

Wat een geweldige foto's weer. Vooral de tweenalaatste! Daar moest ik hard om lachen - dat verbaasde hoofd van de Boez.

marian zei

Wat is hij toch een lekker ding! En als je bek openhoudt dan vliegt er misschien wel zo'n vliegbeest n naar binnen. Overigens weer prachtige foto's van Boezelmannetje!

Wilma zei

Heerlijke foto's weer Annemarie! Maaruhhh, is hij nou aan het veranderen in de hulk, of heeft hij een groene wang overgehouden aanhet zooien?

Anoniem zei

O jee! Nu weer groen? Gisteren was-ie nog geel!

de fotograaf zei

En eergisteren een soort van roze. Dat komt ervan als je overal je snuit insteekt, heh??