zondag 4 april 2010

Partij van de Planten


Oscar:
Ha mevrouw Katblad, wat doet u hier? Ach, u zit even in de zon? Moet u dan niet uw ronde lopen? Ja, want ik kwam achter u aan in de veronderstelling dat we een rondje gingen maken door de Katbladbuurt. Niet? Oh, u heeft een zere knie?



En daarom bent u even gaan zitten hier in de Kruidentuin? Ja, de zon komt net door heh? Erg aangenaam inderdaad. Wel, ik houd u even gezelschap, als u dat goed vindt tenminste. Voor de gezelligheid en de troost inderdaad. En omdat u hier zo alleen zit te wezen. Oh, dat vond u eigenlijk best wel aangenaam, zo zonder haarfabrieken? Wilt u dan misschien dat ik weer ga? Nee?



Dan heb ik een leuk nieuwtje voor u. Ja, als u de volgende keer moet gaan stemmen, dan weet ik een leuke partij voor u. Net nieuw inderdaad, en die partij heet: "Partij van de Planten".
Ja, het begon als een 1 aprilgrap, maar nu schijnt er echt zo'n partij te zijn.



Staan we nu samen op de foto? Oh, alleen uw jas maar! Jammer, ik dacht net hoe leuk het zou zijn om samen op de foto te staan, u en ik, terwijl ik u een kopje geef. Om te lezers te laten zien hoe lief ik voor u ben dus, ja....
Maar goed, die nieuwe partij is echt iets voor u. Ja, omdat u behalve voor haarfabrieken ook zo voor planten bent.



Wel, die Partij is dus voor alles wat geen stem heeft. De natuur eigenlijk dus, ja. Is dat niet een fantastisch idee? Luistert u wel naar me?



Misschien, als u lid wordt van deze partij, kunt u ervoor zorgen dat ze hier beter met planten omgaan. In de Kruidentuin dus ja. Dat ze niet meer zomaar een gezonde Rozemarijnplant van een paar meter omtrek uit de grond rukken en afvoeren. In stukken, dat ook nog, ja.
En dat er snel nieuwe, mooie planten terugkomen in deze tuin. Waar wij haarfabrieken dan weer lekker tussen kunnen klooien en zooien, heh? U denkt niet dat die partij daarvoor kan zorgen? U denkt dat ze een hoger doel hebben? Maar je moet toch altijd klein beginnen, vindt u ook niet?


Wel, u moet maar zien.
Al een beetje beter met uw knie? Mooi, dan ga ik even wat bodemonderzoek doen voor die nieuwe partij. Ja, om uit te zoeken welke planten hier het best zouden kunnen gedijen.
En als die partij dus niet goed van de grond komt, kunnen wij altijd nog zelf een partij oprichten, heh? Wat dacht u van: Het Belang van de Haarfabriek? Ja, en dan mag u de administratie voor ons doen. Is dat geen goed plan? Waarom niet?

2 opmerkingen:

Hans zei

Mijn broer was zijdelings bij de 1 aprilgrap van Vroege Vogels betrokken.
De lijsttrekker was Rolf Roos, de lijstduwer de vorige directeur van het Nationaal Herbarium, Professor Dr. P. Baas.
Een van de agendapunten was, alle ingevoerde soorten terug naar het land van herkomst!
een andere: de Tegeltax, extra belasting voor mensen die hun tuin voorzien van uitsluitend tegels, omdat dat geen onderhoud vergt. Geen vieze planten dus.

Leen W zei

Oscar is toch een grote lieverd!

U kan hem nu wel woorden in de mond leggen over de Partij van de Planten en zo, maar uit de foto's blijkt duidelijk dat het enige dat hij zei, was: aai mij, ik ben lief!