zondag 4 april 2010

Gewoon doorslapen


T. Troy:
Ze is niet aan de grote tafel gaan zitten, dus haar bord staat nu zo ongeveer onder mijn neus. Nee, het is niet verboden voor ons om op dit tafeltje te zitten, dus ik ga er ook niet af, al gaat ze op haar kop staan. Ja, het is haar keuze om haar bord hier neer te zetten, en natuurlijk maak ik van de gelegenheid gebruik dat bord stiekem te bestuderen. Inderdaad, mocht ze zo even weglopen, weet ik al wat ik van dat bord ga pikken. Ik ben dan wel al erg oud, ik ben nog zo snel als de wind. Erg snel ja. Het ruikt prima dat eten, inderdaad. Vooral dat stukje lam dus. Nee, de rest, daar zal ik niet aankomen.



Japekoppie:
Soms vergeet ze wel eens dat ik hier de voorproever ben. Dat is wanneer ze een maaltijd maakt die snel klaar is. Ja, waarbij dus niks gesneden hoeft te worden; alles uit pakkies inderdaad.
Aan dat groene heb ik al geroken. Nee, dat is drie keer niks want ruikt dus vies. Zurig inderdaad.
Die ronde frutsels hoef ik ook niet. Er zit weliswaar kaas in, maar dan van een soort die ik niet blief. Maar dat lapje vlees zie ik dus wel zitten. Ja, ik heb al gezien dat ze daar heel goed wat fliebertjes af kan snijden, als ze maar een goed mes neemt. En ik weet zeker dat dat zo gaat gebeuren, dat afsnijden van fliebertjes dus, heh? Nee, zoals wij hier zitten rond dat bord, kan ze ons kwalijk negeren. Wij hebben inderdaad onze Gourmet al gehad, maar er kan altijd nog wel een fliebertje lam bij, heh? Als waardering voor ons harde werken, ja. En omdat het Pasen is, dat ook natuurlijk.



Cera:
Ze durven wel, die twee! Ja, ik kijk er nog steeds van op dat ze zo brutaal zijn om zo dichtbij dat bord van mevrouw Katblad te gaan zitten! En mevrouw Troy is in staat om er wat vanaf te jatten ook. Ja, zij is helemaal gek van eten, al zou je dat niet zeggen als je haar ziet. Erg slank ja, dat bedoel ik.
Ik ben er inderdaad maar bij gaan zitten want ik heb zo langzamerhand best in de gaten dat er soms fliebertjes worden uitgedeeld. En uiteraard wil ik daar ook wel wat van hebben, heh? Nee, ik blijf natuurlijk een beetje op afstand want ik ben goed opgevoed. Maar weet u wat ik niet snap? Dat de Boez altijd gewoon door blijft slapen als hier fliebers worden uitgedeeld. En hij woont hier al veel langer dan ik! Snapt u daar wat van?



Boez:
gggnnnnrrrrrrrrrrmmmmmppppppffffffff.

4 opmerkingen:

Annemieke zei

Hahaha, meesterlijk die laatste foto van de Boez!

ina zei

Boez, dat is toch geen gezicht!
Zo lig je er toch niet bij?

mevrouw Katblad zei

Nee, van enige elegantie is beslist geen sprake.....

katja zei

Jeetje, Boez, dit kan niet hoor, ga d'r eens een beetje netter bijliggen tijdens het eten !