dinsdag 27 april 2010

Beetje zand.


Ha mevrouw Katblad. Ja, ik lig inderdaad voor mijn eigen huis, en bovendien weet ik niet waar de Boez is. Nee, ik had even geen zin meer in hem maar dat ga ik u verder niet uitleggen. Ja, ik lag inderdaad wat te dutten, maar nu heeft u me dus wakker gemaakt, en nu ik toch wakker ben ga ik maar eens in bad. U zegt dat ik er goed uitzie en dat ik geen bad hoef? Wel, daar denk ik zelf totaal anders over.



Ik had toch niets over water gezegd? Stel je voor! Nee, ik bedoelde natuurlijk een zandbad. Of modderbad, dat is mij om het even.



U vindt dat ik dit beter niet kan doen? Wel, ik ben dol op zandbaden dus ik laat me niet door u weerhouden. Ja, lekker schuren, draaien, wentelen en wat dies meer zij.



Zo, zie ik er al wat beter uit? Ik haat namelijk de kleur wit, want dat is zo koud heh? Ja, wat grijs en zwart maakt me volgens mij veel aantrekkelijker. Bovendien val ik dan niet zo op en zullen de pestkoppen of de SvdB (Schrik van de Buurt) mij niet zo snel vinden. Camouflage inderdaad, naar dat woord zocht ik eigenlijk.


Zo, nu nog 1 keer naar links, 1 keer naar rechts en tenslotte nog 1 x over het midden, en dan ben ik klaar om met u mee te gaan. Ja, want dan ben ik weer helemaal het heertje. U vraagt mij waarom ik mee wil? Wel, om te zien of u nog brokjes heeft staan en om te voelen of dat ene stoelkussentje nog zo lekker ligt natuurlijk!
U heeft liever niet dat ik met u meekom? U wilt mij zelfs niet binnenlaten in deze toestand? Wel mevrouw Katblad, dan moet u mij eerst maar eens uitleggen wat u met "deze toestand" bedoelt!
Dat beetje zand? U vindt mij goor? Nou mevrouw Katblad, ik vind eerlijk gezegd dat u vreselijk overdrijft en u valt me enorm tegen!
Ik mag dus echt niet mee met u?

3 opmerkingen:

Annemieke zei

Sorry Oscar, maar je bent echt wel een beetje goor! Niemand had het gezien als je grijs of zwart was geweest, maar je bent nu eenmaal hoofdzakelijk wit. Dan moet je toch meer opletten. Het is niet eerlijk, maar je zult er mee moeten leren leven. Of niet natuurlijk - dan kun je gewoon als goorlap door het leven.

katja zei

Bah, wat een ontzettende viespeuk is Oscar toch ! Niet om aan te zien !Logisch dat u hem niet op uw stoelkussentje wilt hebben !

ina zei

Dom, Oscar! Volgens mij zijn de stoelkussentjes bij mevrouw Katblad wit, dus nu val je juist op na je zandbad. Dan zet ze je zo weer buiten. Of was de camouflage alleen voor buiten bedoeld?