zondag 18 april 2010

Domme Igor!

Igor kwam gisteren met een noodgang naar huis gerend, hij stortte zich van de schutting op het terras en meteen door het kattenluik. Hij haalde hijgend en piepend adem en wilde achter een kast kruipen. We denken dat hij zijn eerste kennismaking met een stekend vliegbeestje heeft gehad. Bij nadere inspectie zagen we geen angel of dikke lippen, dus een foto maken had geen zin. Omdat hij bleef piepen hebben we hem een half tabletje dexamethason gegeven. Gelukkig ging het toen snel over, vooral toen hij koud water had gedronken. Hij is wel erg geschrokken, hij ging zich uitgebreid wassen, helaas sloeg hij hierbij zijn rug weer over, en daarna heeft hij de hele avond geslapen.Vanochtend lijkt hij alles weer vergeten. We hopen dat hij hiervan geleerd heeft en dat hij niet net als de Boez bijna elke dag zo thuis komt. Ze hebben tenslotte dezelfde pleegmama gehad, dus je weet maar nooit!
Mens Ina.

3 opmerkingen:

Annemieke zei

Arme Igor - als het een bij of hommel was kan je je er flink beroerd van voelen (als mens, dus als kat vast ook). Hopelijk was dit de eerste en laatste keer. Volgens mij is de Igor een stukje slimmer dan de Boez (hopelijk beledig ik Mw Katblad hier niet mee - ik vind de Boez superlief en leuk...maar hij stond niet vooraan toen intelligentie werd uitgedeeld...)

Pleegmama Wilma zei

Als ik het mij goed herinner dan heb je Igor uitgekozen op zijn uiterlijk ... Over een intelligentietest is nooit gesproken.
Maar jij bent in je leven zeker nog nooit gestoken door het een of andere insect? Of toch ook wel ...?!

ina zei

Jazeker wel, en ik ga ze systematisch uit de weg. Dit in tegenstelling tot de Boez, die ze juist opzoekt.
Igor is overigens slim genoeg, dus hij zal voortaan echt wel uitkijken, denk ik.