zaterdag 24 april 2010

Geheim.


Iwan:
Mevrouw Katblad! Wacht u even op mij? Ja, ik wil graag een paar aaien van u, maar ik wil u ook iets laten zien.



Kijk, nieuwe bloemetjes. Nee, ze zijn nog niet open, maar dat gaat vast gauw gebeuren. Ja, ik heb deze bloemen zelf ontdekt en het doet mij veel plezier mijn geheim met u te mogen delen. U bent vereerd? Wel, dat lijkt me niet meer dan logisch.



Genieten heh? Ja, de wonderen der natuur. En ze hangen precies op de goede hoogte voor mijn markeringsactiviteiten. Inderdaad, dat doe ik om Rooie Gijs een beetje te pesten. Als hij straks hier langs komt, zal hij weer behoorlijk de pest in hebben. Dat mijn geur aan deze struik hangt dus, ja....


Aaaaaahhhhh. Erg vermoeiend, dat markeren. En dan ook nog die zon op je kop, daar raak je helemaal van uitgeput, heh?



Ja, het markeerwerk is nu wel klaar dacht ik zo, dus kan ik maar beter even gaan uitrusten. U mag mij best nog wat aaien, als dat tenminste niet teveel moeite is. Als dank voor het delen van het geheim inderdaad. Dank u wel. U gaat er nu weer vandoor?



Nee, ik ga deze keer niet met u mee. Te moe geworden, dat klopt. Doet u de groeten thuis? Tot ziens dan maar weer heh? Dag mevrouw Katblad!

5 opmerkingen:

Hans zei

Zeg eens eerlik Iwan!

Kattekruid. . . .

Wilma zei

Volgens mij is dat een Amerikaanse Sering en is deze wel goed de winter doorgekomen. De mijne helaas niet. Wat een lekker ding is Iwan toch hè!

ina zei

Helemaal mee eens, Wilma!
Ik heb vanochtend de laatste loshangende korst van zijn oor geplukt, maar dat terzijde.

de fotograaf zei

En hij was heel netjes gekamd ook!

hannah zei

Hallo Iwan, je ziet er inderdaad erg goed uit. Ik wou dat ik mee kon met mijn mensen die je volgende maand komen bezoeken. Ik heb al gehoord dat je een andere slaap plaats moet zoeken in je eigen huis! Het logeer bed is besproken! Ik blijf hier alleen thuis, dan kan ik mijn eigen gang gaan, binnen en buiten, het hele huis voor mij alleen!, en de buurvrouw zal voor mijn eten en drinken zorgen! veel groeten van Maxi in Wellington, Niew Zeeland.